اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان خبر داد

انجام 400 مورد بازرسی از آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای همدان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان از انجام 400 مورد بازرسی از آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در سطح استان همدان خبر داد.

انجام 400 مورد بازرسی از آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای همدان

سید مهدی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان از انجام 400 مورد بازرسی از آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای خبر داد و اظهار داشت: این تعداد بازرسی مربوط به 183 آموزشگاه آزاد در سطح استان همدان است.

وی ضمن تأکید به دقت بازرسی‌ها و لزوم برخورد مناسب بازرسان گفت: طرح بازرسی آموزشگاه‌ها با هدف بهبود کیفی آنها با توجه به استانداردهای آموزشی و فنی و حرفه‌ای از ابتدای سال و به صورت دوره‌ای و منظم انجام می‌گیرد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان از جمله مزایای بازرسی آموزشگاه‌های آزاد را حفظ حقوق مردم، کمک به اجرای صحیح قوانین و شناسایی نقاط ضعف و برطرف کردن آنها و اجرای دقیق برنامه‌ها و دستورالعمل‌های سازمان دانست.

وی با بیان اینکه بازرسی از آموزشگاه‌ها به دو صورت عمومی و تخصصی انجام می‌گیرد، ادامه داد: در بازرسی تخصصی، بازرسان این اداره کل مسائلی نظیر تجهیزات، مکان و انطباق آن با استانداردهای موجود را مورد توجه قرار داده‌اند.

باقری اظهار داشت: در بازرسی‌های عمومی نحوه مدیریت و اداره آموزشگاه‌ها و رعایت قوانین و مقررات مربوط به مدیران، مربیان و چگونگی ارائه آموزش‌ها و سایر عوامل مد نظر است که بازرسی تخصصی در بدو تأسیس آموزشگاه صورت گرفته و بازرسی عمومی به صورت منظم در طول دوره فعالیت آموزشگاه انجام می‌گیرد که در شش ماهه نخست سال جاری 400 مورد بازرسی عمومی صورت پذیرفته است.

وی عدم رعایت ساعات استاندارد آموزشی، دریافت شهریه اضافی و یا تخفیف بیش از حد معمول که باعث رقابت ناسالم می‌شود، عدم حضور مدیر در ساعات آموزش را از موارد تخلف برشمرد و اظهار امیدواری کرد که با همکاری آموزشگاه‌ها و بازرسی‌های دقیق موجبات ارتقای سطح کیفی آموزش‌ها در بخش خصوصی آموزش‌های مهارتی فراهم و در نهایت در راستای رضایتمندی متقاضیان گام‌های مؤثری برداشته شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: با آموزشگاه‌های آزاد دارای اشکال، طبق آیین‌نامه رسیدگی به تخلفات برخورد خواهد شد که شامل تذکر کتبی، توقف و یا تعطیلی آموزشگاه خواهد بود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول