اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کرمان:

نقطه تمرکز تولید ملی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: تنها راه حل مشکل بحثی که مقام معظم رهبری به آن تأکید داشتند یعنی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نقطه تمرکز آن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و تربیت نیروهای آموزش‌دیده است.

نقطه تمرکز تولید ملی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهدی ابراهیمی‌نژاد ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در وضعیت کنونی کشور بسیاری از مشکلات اشتغال را حل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اصلی کشور ما اشتغال است، افزود: امروزه بعضی از مواد اولیه و فناوری‌ها را در کشور نیاز داریم و تنها افرادی که دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای را دیده‌اند، می‌توانند این نیازها را برطرف کنند.

ابراهیمی‌نژاد ابراز داشت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بحث تحریم‌ها می‌توانند کشور را از کالاهای وارداتی چه از لحاظ مواد غذایی، صنعت، خدمات کشاورزی و ... بی‌نیاز کنند و تولیدات کشور را بالا ببرند.

وی بیان کرد: تنها راه حل مشکل بحثی که مقام معظم رهبری به آن تأکید داشتند یعنی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، نقطه تمرکز آن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و تربیت نیروهای آموزش‌دیده است. 

ابراهیمی‌نژاد با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که باید امروزه بر روی آن سرمایه‌گذاری شود، آسیب‌های اجتماعی است، عنوان کرد: به قوه قضائیه اعلام شده است اگر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مناطق محروم و آسیب‌پذیر توسعه پیدا کند، می‌تواند جلوی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه را بگیرد.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: با تلاش و پیگیری که در استان صورت گرفت نمودار سازمانی مراکز 9 گانه استان کرمان به تصویب رسید.

ابراهیمی‌نژاد تصریح کرد: از این 9 مرکز سه مرکز در شهرستان‌های راور، کوهبنان و منوجان در گذشته در استان ایجاد شده بود که تا به حال نمودار سازمانی آنها به تصویب نرسیده بود و همزمان با آنها شش مرکز جدید در شهرستان‌های انار، رابر، فهرج، ارزوئیه، شهرک صنعتی شماره دو کرمان و شهرک صنعتی رفسنجان به تصویب رسیدند.

وی عنوان کرد: ‌در زمان حاضر 26 مرکز با نمودار سازمانی مصوب در سطح استان وجود دارد که با همکاری فرمانداران شهرستان‌ها می‌توان این مراکز را گسترش داد.

ابراهیمی‌نژاد به کسب رتبه برتر فنی و حرفه‌ای در جشنواره شهید رجایی اشاره و بیان کرد: این رتبه حاصل تلاش و پیگیری‌های دست‌اندرکاران این حوزه بوده است که توانسته شاخص‌های اختصاصی و عمومی را به خوبی پیاده‌سازی کنند.

وی افزود: هشت نیرو در پنج رشته برای مسابقات جهانی مهارت آماده می‌شوند و‌ در رشته‌های ساخت و تولید،‌ فناوری اتومبیل،‌ کنترل صنعتی، الکترونیک و صافکاری اتومبیل در این المپیاد حضور می‌یابند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول