اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلخال در مجلس:

توسعه نیافتگی خلخال با جلب مشارکت‌های سرمایه‌گذاران درمان می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه نیافتگی شهرستان‌های جنوبی استان به ویژه خلخال را با جلب و جذب مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی درمان می‌کنیم.

توسعه نیافتگی خلخال با جلب مشارکت‌های سرمایه‌گذاران درمان می‌شود

جلیل جعفری‌بنه‌‌خلخال در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با عزم مسئولان کشوری و منطقه‌ای چهره محرومیت از شهر خلخال که زیبنده این منطقه با تقدیم 500 شهید سرفراز و جاویدان نیست در میان مدت از بین می‌رود.

وی گفت: ما نمایندگان در این مدت اندک از فرصت خدمتگزاری پیگیر اجرای زیرساخت‌‌های لازم و اخذ مجوزها و موافقت‌های لازم برای برنامه‌ها و طرح‌ها بودیم که در میان مدت و دراز مدت می‌تواند توسعه جنوب استان را رقم بزند.

نماینده مردم خلخال در مجلس به ظرفیت‌های بالای گردشگری، معدنی، کشاورزی، دامی و تولید انرژی جنوب استان اشاره کرد و افزود: با جلب نظر مسئولان استانی و کشوری به جنوب استان و نیز برگزاری همایش فرصت‌ های سرمایه‌گذاری که نقطه آغازی بر خروج از محرومیت‌های این مناطق بود افق‌های روشنی برای توسعه پاینده خلخال و کوثر ترسیم کردیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل ابراز داشت: آسیب‌شناسی علل توسعه نیافتگی و اجماع یک توجه جدی در مسئولان دولتی و مجلس و حل این محرومیت به عنوان هدف نخستین صورت گرفته است که با مشارکت برخی از معاونین وزرا و رئیس مجلس در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری جنوب استان اردبیل به آنها پرداخته شد.

وی بیان داشت: ما راه‌های برون رفت از این عقب‌ماندگی تاریخی را که ریشه در برخی کم‌کاری‌های گذشته دارد به تشریک مساعی و ارائه نظرات کارشناسی گذاشتیم که خوشبختانه سرمایه‌گذارانی نیز برای حضور در این منطقه اعلام آمادگی کردند تا در کنار مسئولان اقدامات موثری برای توسعه جنوب استان اردبیل صورت بگیرد.

جعفری‌بنه‌خلخال با اشاره به نبود یا نامناسب بودن زیرساخت‌های لازم برای توسعه جنوب استان اردبیل گفت: علیرغم مزیت‌های خدادادی و موقعیت چهار راهی جنوب استان مهم‌ترین زیرساختی که برای توسعه مفید است راه‌های ارتباطی است که جنوب استان از این مزیت محروم است.

نماینده مردم خلخال در مجلس افزود: اگر طی سالیان گذاشته هر سال حتی اگر چند کیلومتر راه مناسب بین شهری و روستایی احداث می‌شد اکنون خلخال و کوثر در شأن تاریخ درخشان فرهنگی شاهد یک توسعه‌یافتگی واقعی قابل اعتنا بودند.

وی بیان داشت: بیشترین پیگیری‌های بنده صرف ایجاد زیرساخت‌ها و زیربناهای لازم شده که با انجام پیگیری‌های لازم با هدف اخذ مجوز و اعتبارات لازم مسئولان شهرستان‌ها را در رسیدن به اهدافی که مدنظر است یاری کنیم.

این نماینده مجلس انتظاری هم از مسئولان شهری و استانی داشت، که در این ارتباط ابراز داشت: با استفاده از توان حداکثری در فرایند محرومیت‌زدایی از خلخال و کوثر بیش از پیش تلاش خواهد شد تا از این طریق موانع رکود اقتصادی در منطقه، افزایش نرخ بیکاری و مهاجرت‌های‌بی رویه و خالی شدن روستاها از سکنه برطرف شود.

وی در پایان اظهار داشت: در این فرایند باید همه علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در کنار مسئولان نقش‌آفرینی کنند و از مشارکت عملی و فکری تک تک شهروندان باید در این باب استفاده شود.

انتهای پیام/62003/ح/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول