اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌غربی خبر داد

ورود 242 هزار مسافر خارجی از طریق پایانه‌های مرزی آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌غربی گفت: در هفت ماهه سال جاری 242 هزار و 892 نفر مسافر خارجی از پنج پایانه مرزی آذربایجان‌غربی به کشور وارد شده است.

ورود 242 هزار مسافر خارجی از طریق پایانه‌های مرزی آذربایجان‌غربی

بابک طالبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه  با بیان اینکه در هفت ماهه سال جاری  242 هزار و 892 نفر مسافر خارجی از پنج پایانه مرزی آذربایجان‌غربی به کشور وارد شده است، اظهار داشت: اگر روند ورود مسافر خارجی به این ترتیب تداوم پیدا کند به نظر می‌رسد تا پایان سال جاری حدود 15 درصد نسبت به سال گذشته ورود مسافر خارجی افزایش یابد و چشم‌انداز تعریف شده برای استان در ارتباط با ورود گردشگر خارجی محقق شود.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد با تداوم این روند، 468 هزار نفر مسافر خارجی تا پایان سال جاری از مرزها به استان وارد شوند، ادامه داد: برای ورود 700 هزار گردشگر خارجی برای استان در سال جاری هدفگذاری شده است که امیدوار هستیم با تعامل همه‌جانبه دستگاه‌ها بخش بزرگی از این رقم تحقق پیدا می‌کند.

طالبی با بیان اینکه تا پایان سال جاری در سراسر کشور، برای ورودی بیش از 7 میلیون نفر مسافر خارجی هدفگذاری شده است اظهار داشت: این استان برای محقق‌شدن بخش عظیمی از این آمار نقش زیادی دارد و برای عملی شدن بخش دیگر هم می‌توان در سایر استان‌ها برنامه‌ریزی کرد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌غربی در تشریح ورودی مسافر خارجی در طول سال 1389 بیان داشت: در سال 1390 حدود 407 هزار و 712 مسافر خارجی از مرزهای فوق به استان وارد شدند، به طوری که در مقایسه با سال 1389 حدود 9 درصد ورودی مسافر افزایش‌یافته بود.

طالبی به لزوم استقرار نمایندگی دستگاه‌های اجرایی مختلف در پایانه‌های مرزی استان اشاره کرد و اظهار داشت: اغلب دستگاه‌های دولتی نسبت به استقرار نماینده در پایانه‌ها مبادرت کرده‌اند لیکن انتظار وجود دارد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز از اهمیت این مسئله غفلت نکرده، نسبت به اعزام نماینده اهتمام بورزد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌غربی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی با سه کشور عراق، ترکیه و جمهوری آذربایجان همسایه بوده و پنج پایانه مرزی رسمی دارد خاطرنشان کرد: پایانه‌های دیگر نیز فعال هستند ولی پایانه بازرگان یکی از مهم‌ترین پایانه‌های مرزی کشور قلمداد می‌شود که به طور مستمر فعال بوده و به مسافران داخلی و خارجی خدمات لازم با همکاری سایر دستگاه‌ها در زمینه‌های مختلف ارائه می‌شود.

انتهای پیام/61002/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول