اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استاندار زنجان خبر داد

پرداخت تسهیلات به سیل زدگان استان زنجان

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار زنجان گفت: تسهیلات مورد نیاز سیل‌زدگان استان زنجان پرداخت می‏شود.

پرداخت تسهیلات به سیل زدگان استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی اکبر کریمی ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات سیل زدگان شهرستان ماهنشان اظهار داشت: منطقه غرب استان زنجان بر اثر جاری شدن سیل نسبت به سایر مناطق استان بیشتر آسیب دیده است.

وی با اشاره به اینکه بر اثر جاری شدن سیل در شهرستان‎های ماهنشان، زنجان، ابهر و ایجرود خسارت‎هایی به بخش‎های مختلف‎ وارد شده است، خاطر نشان کرد: بیشترین خسارت‎ها در شهرستان‎های زنجان و ماهنشان بوده است.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه در مراحل امداد و نجات عملیات لازم با فوریت انجام شد، اضافه کرد: زیرساخت‎های آسیب دیده در اسرع وقت ترمیم و بازسازی شده است.

وی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات به واحدهای مسکونی خسارت‌دیده توسط اداره کل بنیاد مسکن استان زنجان و همکاری بانک‎های عامل پیگیری شده است، تصریح کرد: روستاهای مورد نظر از تسهیلات مورد نیاز برخوردار شده‏اند.

کریمی با بیان اینکه برای انتقال روستای ملک‎باغی به زمین جدید، عملیات طراحی و قطعه‎بندی زمین انجام شده است، ادامه داد: واگذاری قطعات و پرداخت تسهیلات برای آغاز ساخت و ساز در این روستا نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه خسارت‎های وارد شده در بخش کشاورزی شامل دام و طیور، بخش زراعی، شیلات، باغات و پرورش ماهی می‎شود، یادآور شد: این امر سبب مختل‌شدن چرخه اقتصادی مناطق سیل زده استان زنجان شده است.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه هیئت‌وزیران مانده بدهی تسهیلات دریافت شده توسط بهره‎برداران بخش کشاورزی صنایع تبدیلی برای مدت یک سال امهال می‎شود، خاطر نشان کرد: سود حاصل از امهال نیز توسط استان تامین می‎شود.

وی در زمینه خودروهای خسارت‌دیده نیز تصریح کرد: صاحبان این خودروها می‏توانند تسهیلاتی را از بانک‎های عامل دریافت کنند.

*معرفی 178 پرونده سیل‌زدگان به بانک‎های استان زنجان

مدیر کل بحران استان زنجان از معرفی 178 واحد مسکونی خسارت‌دیده به بانک‎های استان زنجان خبر داد و خاطر نشان کرد: متاسفانه تاکنون فقط برای 13 نفر تسهیلات پرداخت شده است.

صفی‎الله کرامتی با بیان اینکه سه بانک تجارت، ملی و ملت برای پرداخت تسهیلات به سیل زدگان در نظر گرفته شده‏اند، ادامه داد: فقط بانک ملت برای تعدادی از متقاضیان تسهیلات ارائه کرده است.

وی با تاکید بر اینکه همه پرونده‎های تسهیلات سیل‌زدگان استان زنجان قبل از 31 شهریورماه سال جاری به بانک‎ها معرفی شده است، تصریح کرد: بانک‎ها همکاری مناسبی در این زمینه نداشته‎اند.

مدیر کل بحران استان زنجان با اشاره به اینکه پل روستای ولیدر در حال حاضر با مشکل مواجه است، یادآور شد: این مشکل در روزهای آینده برطرف می‎شود.

در ادامه این جلسه بخشدار شهر حلب نیز با بیان اینکه در حال حاضر افرادی برای دریافت تسهیلات در شهرستان ایجرود به بانک‎ها معرفی شده‎اند، اضافه کرد: به دلیل روستایی‌بودن بافت شهرستان و عدم تامین تضمین توسط ساکنان سیل‌زده، درصد کمی از افراد موفق به دریافت تسهیلات شده‎اند.

عبدالله حسنلو با اشاره به اینکه بر اثر جاری‌شدن سیل در مردادماه سال جاری خسارت‎هایی به راه‎های شهرستان ایجرود به ویژه برخی از روستاها وارد شده است، یادآور شد: مجموع خسارت‎های وارد شده به این بخش 6 میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: در حال حاضر اصلاح‎های جزئی در راه‎های شهرستان ایجرود ایجاد شده است اما با تامین اعتبار همه آسیب‎ها ترمیم می‎شود.

انتهای پیام/73006/خ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول