اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان:

تفسیر دقیقی از سبک زندگی در نظام اسلامی برای بانوان وجود ندارد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: بخش اعظمی از اشکال و نقص در عدم تفسیر دقیق از سبک زندگی در نظام اسلامی برای بانوان است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

تفسیر دقیقی از سبک زندگی در نظام اسلامی برای بانوان وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علیرضا جمشیدی بعدازظهر امروز در حاشیه پنجمین کارگروه بانوان و خانواده استان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: انسان نمی‎تواند بدون سبک زندگی کند و سبک زندگی نیز باید مبتنی بر تفسیر ما از زندگی باشد.

وی بیان داشت: سبک زندگی ما که مسلمان هستیم با تفسیری که تفکر غرب از زندگی دارد کاملاً متفاوت است بنابراین ما که اعتقادات‌مان اسلامی است باید سبک زندگی‎مان نیز اسلامی و براساس یک مکتب و ایدئولوژی اسلامی باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان در خصوص چگونگی سبک زندگی زنان در جامعه اسلامی که مبتنی بر آموزه‎های اسلامی است تصریح کرد: تفسیر باید مطابق با واقع و در شأن یک زن اسلامی باشد همان طور که معتقد هستیم زنان باید در نقاط و مواضع مختلف زندگی، حضور پیدا کرده و ایفای نقش کنند.

جمشیدی نداشتن طراحی و الگودهی و آموزش مناسب را یک ضعف در سبک زندگی زنان در جامعه اسلامی برشمرد.

وی بی‌رویه تاسیس کردن مراکز آموزش عالی را از دیگر نقاط ضعف عنوان کرد و افزود: مراکز آموزشی همچون دانشگاه آزاد، پیام‎نور و غیرانتفاعی‎ها نیز اصلاً آمار و ارقام و اصول و قوانین چندانی ندارند که این تفسیر درستی از زندگی نیست.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با تاکید بر اینکه آموزش و سبک آموزشی ما غلط است خاطرنشان کرد: ما تحصیلکرده‎های فراوانی را وارد بازار کرده‎ایم ولی به فکر آینده کاری آنها نبوده‎ایم و این مسئله، امروز به عنوان یک مشکل جدی مطرح است.

جمشیدی ابراز داشت: مصادیق فراوانی داریم که تحصیلات با خواسته‎های اشتغال اصلاً انطباق ندارد لذا در چنین شرایطی چگونه می‎توان جامعه را مدیریت کرد، بنابراین تا زمانی که تفسیر ما از زندگی درست نباشد نمی‎توانیم بر مشکلات فائق آئیم.

وی در خصوص اینکه مسئولیت و ماموریت یک زن در زندگی انسانی چیست اظهار داشت: چرا باید به این سبک تلقین شویم که زن باید حتماً شغل داشته باشد ولو هر شغلی، زن باید مطابق با شأن و جایگاهش، ویژگی‎های فیزیکی، شخصیتی، تعلیماتی و اعتقادی خویش اشتغال داشته باشد و باید تحصیلات را نیز در همین مسیر مدیریت می‎کردیم که متاسفانه در این مسیر نبوده و یکی از معضلات جدی ما نیز همین مسئله است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان ضمن مهم بودن موضوع مذکور ابراز اشت: مجالس شورای اسلامی ما چقدر به این مسئله مهم ورود کردند و تا چه میزان آمدند سبک زندگی اسلامی را در مجلس مطالعه و تفسیر و قانون تصویب کردند و تا چه حدی این قانون در سطح جامعه اجرایی شد.

جمشیدی اظهار داشت: نمایندگان مردم که ادعای مدیریت امور زندگی و معیشتی مردم را می‎کنند باید در این مباحث نیز با جدیت ورود یابند.

انتهای پیام/2307/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول