اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گچساران خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

نسبت به تفکیک گچساران اقدام شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه گچساران خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در صورت عدم رسیدگی به وضعیت نامطلوب کنونی گچساران، نسبت به تفکیک این شهرستان از استان اقدام خواهیم کرد.

نسبت به تفکیک گچساران اقدام شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی در خطبه نخست این هفته نماز عبادی-سیاسی گچساران ضمن دعوت خود و نمازگزاران به حسن حصین و نجات‌بخش تقوا و رعایت فرامین پروردگار و اجتناب از گناهان و معاصی اظهار کرد: با وضعیت کنونی و نامطلوب کنونی گچساران، گاهی اوقات ممکن است اقامه نماز جمعه شهرستان بر دوش امام جمعه موقت این شهرستان حجت‌الاسلام پرویز خواجه‌زاده بیفتد زیرا این حقیر برای حل مشکلات و نیازمندی‌های موجود گچساران مجبور به سفر به شهرهای مختلف هستم که در این مورد در خطبه دوم  مفصل سخن می‌گویم.

دشمنان سعی در ایجاد فتنه در تحریف بیداری اسلامی هستند

وی در ادامه با اشاره به اهمیت رسیدگی به امور مردم به نقل روایتی از آخرین لحظات عمر پیامبر بزرگ جهان بشریت، حضرت محمد(ص) و وصیت‌های ایشان به امام علی(ع) پرداخت و افزود: حضرت محمد(ص) در آخرین لحظات عمر پر برکت خود توجه به رسیدگی به ایتام و افراد فقیر و نیازمند را به امام علی(ع) سفارش کرد و خطاب به آن امام همام فرمودند رسیدگی و توجه به این دو گروه سبب تقرب و نزدیکی به خداوند می‌شود.

خطیب جمعه گچساران در خطبه دوم نماز عبادی-سیاسی این هفته گچساران با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در زمینه تلاش دشمنان برای تحریف عنوان بیداری اسلامی به بیداری عربی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با درایت و شناخت عمیق خود از رویدادهای مختلف سیاسی در جهان به موضوع تلاش دشمنان برای ایجاد نفاق و تفرقه میان مسلمانان اشاره کردند.

حجازی یادآور شد: دشمنان استکباری آمریکا و غرب سعی دارند، بیداری اسلامی را که اقتباس گرفته از انقلاب اسلامی ایران است، با ایجاد فتنه و نفاق به بیداری عربی منتسب کنند تا بدین وسیله بتوانند مهره‌های جدید خود را در این ممالک از جمله مصر و لیبی مستقر کنند.

وی تأکید کرد: البته مقام معظم رهبری در این بیانات با تیزهوشی و درایت، کلمه بیداری عربی را عنوان نکردند اما عنوان کردند دشمنان ما از بیداری اسلامی هراس دارند.

امام جمعه گچساران تصریح کرد: دشمنان از اسلامی که به ملت‌ها و مملکت‌ها عزت، آگاهی و آزادی می‌دهد، می‌ترسند و طبیعی است که با این اسلام و بیداری اسلامی مخالف هستند.

ماه محرم در استان و گچساران آنگونه که باید، برگزار نشد

وی با اشاره به آغاز ماه صفر عنوان داشت: ماه صفر نیز مانند ماه محرم، ماه حزن، اندوه و عزاداری است.

حجازی افزود: ما محرم به اتمام رسید اما آنگونه که باید و شاید در استان و شهرستان ما برنامه‌های عزاداری برگزار نشد.

امام جمعه گچساران اذعان داشت: البته در هفته نخست ماه محرم عزاداری‌ها و مراسمات مختلف خوبی برگزار شد اما در ادامه این روند تکمیل نشد، در صورتی که قاعده و اصول کار این است که در دو ماه محرم و صفر باید روضه و مراسمات منبر و عزاداری برگزار شود.

حجازی با تسلیت شهادت دکتر مفتح و تبریک روز حوزه و دانشگاه ابراز داشت: دکتر مفتح هم استاد حوزه بود و هم در دانشگاه تدریس می‌کرد، این روز را گرامی میداریم و امیدواریم جلسات مشترک بین حوزه و دانشگاه برگزار شود تا علم و اخلاق در حوزه و دانشگاه بیشتر از همیشه نهادینه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با خواندن فراز‌های از سخنان امام علی(ع) عنوان داشت: امام علی(ع) فرمودند: زمانی می‌رسد که شر اقبال می‌کند به انسان و خیر از او روی برمی‌گرداند، جمعیت شیطان زیاد می‌شود و طمع او در انحراف انسان زیاد می‌شود.

بعد از 34 سال پیروزی انقلاب چرا به وضعیت گچساران رسیدگی نشده است

حجازی در ادامه گفت: رزمندگان دوران دفاع مقدس، خانواده‌های شهدا، روحانیت، افتخار آفرینان سپاه، اهل مسجد و دینداران کجا رفتند، چرا محرم ما اینگونه گذشت، چرا وضع مصلای ما اینگونه است، 34 سال از  انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و گچساران شهر بام نفتی ایران است، چرا وضعیت مساجد ما این است.

امام جمعه گچساران با بیان اینکه دلیل تأخیر من در نماز امروز بازدید از جامعة‌القرآن این شهرستان بود، افزود: خدایا تو شاهدی که خجالت کشیدم، چرا به کی بگوییم.

حجازی ادامه داد: در سمیناری که در تهران برگزار شد و در آن بعضی از ائمه جمعه حضور داشتند، حضور داشتم و ائمه جمعه در این سمینار صحبت می‌کردند اما برادران و خواهران به خدا من در این جلسه صحبت نکردم چرا، چون نمی‌دانستم چه بگویم چیزی برای گفتن نداشتم.

درد و مشکلات گچساران را به چه کسی بگوییم؟

وی تصریح کرد: امام جمعه الیگودرز از لرستان صحبت کرد و عنوان داشت من در یکسال با دریافت مبلغ 15 میلیارد ریال شش جامعة‌القرآن بسیار با کیفیت ساخته‌ام.

امام جمعه گچساران افزود: اما جامعة‌القرآنی که قبل از شروع نماز مورد بازدید قرار دادم 400 تا از بچه‌های این مردم در دوران تحصیلی و 700 نفر در دوران تعطیلی آموزش می‌بینند، بدترین زندان است، به کی بگوییم.

حجازی با اشاره به مدت زمان غیبت خود در گچساران خطاب به نمازگزاران گچسارانی گفت: در این مدتی که در شهرستان نبودم برای حل مشکلات و رفع کمبودهای گچساران به تهران رفتم و آنجا رایزنی می‌کردم، می‌دانید جواب چه بود، می‌گفتند شما باید به ما کمک کنید مگر شما امام جمعه گچساران نیستید، برای گچساران کمک می‌خواهید؟

گچساران افتخارآفرین هشت سال دفاع مقدس است، چرا باید اینگونه باشد؟

امام جمعه گچساران با گلایه از وضعیت موجود گچساران تأکید کرد: تا کی باید وضعیت این شهرستان اینگونه باشد و ما باید محروم‌ترین شهرستان‌ها باشیم، تا کی باید امام جمعه گچساران میان ائمه جمعه دیگر شهرستان‌ها خجالت بکشد برای حوزه  علمیه، جامعة‌القران، امور خیر و امور فرهنگی و مذهبی به کی بگوییم؟

حجازی خاطرنشان کرد: امروز می‌خواهم هم به مسئولان بگویم آقایان تکانی بخورید و هم به مردم متدین بگویم در دوران دفاع مقدس در سطح کشور گچساران افتخار آفرید و آبرو ایجاد کرد و جز مهم‌ترین و سرافرازترین شهرستان‌های ایران اسلامی بود.

وی عنوان داشت: با این افتخارات وضعیت کنونی گچساران را با شهرهای محروم از جمله همین الیگودرزی که نفت ندارد مقایسه کنید.

حجازی با اشاره به پخش دعای ندبه از مصلای گناوه گفت: امروز صبح دعای ندبه را از مصلای گناوه دیدید؟ مصلای گناوه را دیدید؟ چرا وضع ما این است.

امام جمعه گچساران با انتقاد از وضعیت موجود این شهرستان، خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:  آقای استاندار محترم، چندین بار خدمت شما عرض کردم و امروز نیز می‌گویم به صورت ویژه به گچساران رسیدگی کنید که اگر  اقدام نکنید، در تفکیک گچساران از این استان اقدام خواهیم کرد.

اگر تحریمی وجود دارد برای کل کشور است نه گچساران

حجازی تأکید کرد: مردم نیز باید به میدان بیایند، تا نیایید نمی‌شود، بعضی نگویند ما در تحریم هستیم، نه  ما می‌گوییم اگر تحریم وجود دارد برای کل کشور است نه برای یک شهرستان و البته تحریم نیز خیلی اثر نکرد.

وی با اشاره به اظهارات نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بیان داشت: نخست وزیر اسرائیل غاصب اذعان و اعتراف کرد که تحریم علیه ایران مؤثر واقع نشد، بنابراین اگر تحریم ذره‌ای اثر داشته باشد، مابقی کمبودها ربطی به تحریم ندارد.

حجازی تصریح کرد: امروز فقیر من سید امین‌الله حجازی هستم، فقر جامعة‌القرآن، فقر حوزه‌های علمیه، فقر دانشگاه علوم قرآن و حدیث، فقر نرسیدن به وضعیت دانشجویان، طلبه‌ها و فقرای این شهر و وضع بیکاری این شهر در حد قانونی و امروز به دلیل اینکه وضعیت بیکاری گچساران بیشتر از دیگر شهرستان‌های استان است گله‌مند و ناراحت هستیم.

خطیب جمعه گچساران با بیان اینکه اگر مشکلی در کشور وجود دارد وظیفه همه ما این است که دست در دست همدیگر گذاشته و  مشکل را حل کنیم .

حجازی تأکید کرد: 34 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران  می‌گذرد و این شهرستان نیز بام نفتی ایران است، به منزل بسیاری از مراجع قم و دیگر مناطق کشور برای دریافت کمک و حل مشکلات گچساران رفتم اما جواب این بود که شما امام جمعه بام نفتی ایران، گچساران هستید از ما کمک می‌خواهید؟

وی با اشاره به وضعیت نامناسب مسجد صاحب‌الزمان گچساران گفت: این مسجد چه زمانی به وجود آمد، تاسوعا به این مسجد آمدم که با دیدن چندین دیگ در درون مسجد فکر کردم قرار است به مردم نذری بدهند اما در عین ناباوری دیدم دیگ‌ها، برای جلوگیری از ریخته شدن آب باران از سقف مسجد است.

امام جمعه گچساران در پایان از بازاریان، شهروندان، مسئولان و هیئت امنای مسجد مرکزی گچساران (‌مسجد صاحب‌الزمان) خواست تا با تلاش و همت نسبت به وضعیت کنونی مسجد و دیگر مشکلات شهرستان اقدام کنند.

انتهای پیام/82001/خ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول