اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری از سخنرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد

مجتمع فرهنگی گچساران ‌نشانه‌ای از هنر ندارد/ این مجتمع را ‌‌به میراث فرهنگی بدهید

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نشانه‌ای از هنر در مجتمع فرهنگی گچساران وجود ندارد، با اشاره با روند طولانی ساخت این پروژه با کنایه گفت: این مجتمع را به میراث فرهنگی تحویل داده شود.

مجتمع فرهنگی گچساران ‌نشانه‌ای از هنر ندارد/ این مجتمع را ‌‌به میراث فرهنگی بدهید

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، امین کمالوندی امروز در مراسم افتتاح نگارخانه و پلاتونمایش گچساران در جمع مسئولان و هنرمندان این شهرستان، اظهار کرد: روزی که مقرر شد برای انجام خدمت به کهگیلویه و بویراحمد بروم، اطلاعات مورد نیاز را از طریق سایت‌های مختلف به دست آوردم زیرا تاکنون به این استان نیامده بودم.

فکر می‌کردم گچساران  از شهرستان‌های خوزستان است

وی افزود: همیشه فکر می‌کردم گچساران جز خوزستان است و این موضوع برای من جالب بود که متوجه شدم گچساران یکی از شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود به نخستین سفر خود به گچساران اشاره کرد و گفت: چند روز بعد از معارفه خود برای بازدید از گچساران به این شهرستان آمدم و پیگیر مجتمع فرهنگی این شهرستان شدم که همراه با رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران به این محل واقع در تپه آفتاب‌گردان رفتیم.

کمالوندی ادامه داد: بعد از دیدن ساختمان مجتمع فرهنگی و پیشرفت 60 درصدی آن، اعلام کردم که این مقدار پیشرفت از سال گذشته تاکنون روندی مناسب بوده است که آنجا به من گفتند که آغاز ساخت این مجتمع از سال 83 بوده است.

وی از بازدید خود از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران، برای بررسی نگارخانه و پلاتو نمایش این شهرستان سخن گفت و ابراز داشت: در ان بازدید متوجه شدم که گچساران نگارخانه ندارد و پلاتونمایش این شهرستان نیز، محلی معمولی و بدون امکانات اولیه است.

پلاتونمایش گچساران 80 درصد استاندارد است

کمالوندی ابراز داشت: در راستای توسعه کارهای هنری گچساران از چند جبهه فرهنگی هنری فعالیت خود را آغاز کردیم و امروز به این نقطه رسیده‌ایم که گچساران دارای پلاتونمایشی مناسب با استاندارد 80 درصدی شده است.

وی با اشاره به ستون وسط ساختمان پلاتونمایش گچساران گفت: امیدواریم که مدیران کل بعدی فرهنگ و ارشاد اسلامی با برداشتن این ستون استاندارد 80 درصدی را به 100 درصدی تبدیل کنند، برداشتن این ستون از نظر مهندسی امکان‌پذیر نیست که ما آن را برنداشتیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خطاب به فرماندار گچساران گفت: امیدوارم مجتمع فرهنگی گچساران در زمان مسئولیت شما ساخته شود البته در این زمینه رایزنی و مکاتباتی با مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته است.

مجتمع فرهنگی گچساران بیشتر ساختمانی اداری است تا هنری

کمالوندی خطاب به هنرمندان گچسارانی نیز عنوان داشت: هنرمندان گچسارانی گوش بدهید، مجتمع فرهنگی گچساران هیچ دارای هیچ‌گونه نشانه هنری نیست، نه پلاتونمایش و نه نگارخانه در آنجا تعریف و پیش‌بینی شده است و نه کارگاهی دارد.

وی با بیان اینکه مجتمع فرهنگی گچساران بیشتر شبیه یک ساختمان اداری مجلل ساخته شده است و هیچ فضای هنری در آن پیش‌بینی نشده است، تصریح کرد: در این زمینه با فرماندار گچساران و مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد مکاتبات لازم صورت گرفته است که امیدوارم در ساخت این مجتمع تغییرات لازم صورت گیرد.

کمالوندی در ادامه یادآور شد: امروز پس از مدت‌ها به زمانی رسیده‌ایم که سومین مجموعه تئاتر کشور در مرکز کهگیلویه و بویراحمد، در سالروز رویداد بزرگ و تاریخی ، صفحه سفید و طلایی تأسیس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

گچساران چهارمین پلاتونمایش استان را دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد پلاتونمایش گچساران را چهارمین پلاتونمایش کهگیلویه و بویراحمد عنوان  و ادامه داد: دلیل نامگذاری نگارخانه و پلاتونمایش گچساران به نام‌های شهید  جعفر سجده‌ای و خلیل مندنی‌زاده هنرمند بودن این دو شهید است.

کمالوندی خاطرنشان کرد: هویت‌سازی فرهنگی یکی از مهم‌ترین وظایف هنرمندان است و هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی افرادی متعهد هستند.

وی افزود: به جرأت اعلام می‌کنم، هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی هیچ‌گاه در راستای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فعالیت نکرده بلکه در راستای خدمت و پاسداری از ارزش‌های نظام قدم برداشته‌اند.

راه‌یابی دو نمایشنامه از گچساران به جشنواره بین‌المللی فجر کاری بزرگ و ستودنی است

کمالوندی در بخش دیگری از سخنان خود راه‌یابی دو نمایشنامه از گچساران را به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر موفقیتی بزرگ و تاریخی برای مردم و جامعه هنرمندان گچساران دانست و خطاب به  سید زمان علی‌پور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان گفت: اگر در سال آینده در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر«با خنده»( ما بودیم البته نمی‌دانم هستم تا آن زمان یا نه، چون با اتمام عمر دولت ممکن است ما نیز برویم البته مأموریت ما دوساله است و ما به احتمال زیاد تا آن موقع نیستیم ولی شما احتمالا هستید تا مدیرکل جدید بیاید و شما را تغییر دهد طول می‌کشد) اگر گروه‌های راه‌یافته به این جشنواره از دو گروه به یک گروه کاهش یافت، هم ما و هم هنرمندان ضعیف کار کرده‌ایم و این موضوع نباید اتفاق بیفتد.

‌‌انتهای پیام/82001/ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول