اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی قزوین خبر داد

تخصیص 150 میلیون تومان برای حمایت از کشاورزان قزوینی

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: 150 میلیون تومان برای حمایت از کشاورزان و تولید کنندگان میوه‌های ارگانیک در قزوین امسال تخصیص یافته است.

تخصیص 150 میلیون تومان برای حمایت از کشاورزان قزوینی

مسعود ربانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: 150 میلیون تومان برای حمایت از کشاورزان و تولید کنندگان میوه‌های ارگانیک در استان قزوین امسال تخصیص یافته که براساس نوع و حجم فعالیتشان به آنان پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از کشاورزان و تولیدکنندگان میوه‌های ارگانیک در ابتدای تولید محصولشان ممکن است دچار خسارت‌هایی از جمله کاهش محصول شوند، اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی براساس حجم و نوع فعالیت‌هایشان بخشی از هزینه‌های آنان را جبران می‌کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه تعداد تولیدکنندگان میوه‌های ارگانیک در استان قزوین محدود است، ابراز داشت: اکنون 150 تولیدکننده این محصول در این استان فعالیت می‌کنند که در آینده تعداد آنان با افزایش استقبال کشاورزان و تولیدکنندگان افزایش می‌یابد.

این مسئول خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برای برطرف کردن مشکلات تولیدکنندگان و کشاورزان این استان در زمینه تولید میوه‌های ارگانیک اقدامات خوبی انجام می‌دهد تا آنان بتوانند به راحتی این محصولات را تولید کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی برای راحت کردن روند اجرایی تولید میوه‌های ارگانیک با نهادهای مربوطه از جمله اداره کل استاندارد هماهنگی‌های لازم را انجام داده است.

ربانی با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی اعتبارهای ویژه‌ای به جهاد کشاورزی استان قزوین برای حمایت از تولید کنندگان میوه‌های ارگانیک تخصیص داده، عنوان کرد: این اعتبارات برای تأمین بخشی از هزینه‌های این تولید کنندگان به آنان پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: مسئولان مربوطه در جهاد کشاورزی استان قزوین برای افزایش میوه‌های ارگانیک به تولید کنندگان و کشاورزان این محصول آموزش‌های لازم را به صورت رایگان ارائه می‌دهند تا آنان بهتر بتوانند با چگونگی روش‌های علمی و فنی تولید این محصولات آشنا شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی استان قزوین برای حمایت از تولیدکنندگان میوه‌های ارگانیک در این استان کارشناسان این سازمان را نیز به صورت رایگان در اختیار آنان قرار می‌دهد تا اقدامات نظارت و بازدید از محصولاتشان را انجام دهد تا با تحقق اجرای این امر هزینه‌های آنان کاهش یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: هماهنگی با قسمت‌های فروش محصولات کشاورزی در میدان‌های میوه و تره‌بار در استان قزوین صورت گرفته تا تولیدکنندگان میوه‌های ارگانیک، محصولاتشان در این مکان‌ها برای فروش عرضه کنند تا بخشی از هزینه‌های آنان در زمان کوتاه‌تری تأمین شود.

ربانی با بیان اینکه تولید میوه‌های ارگانیک فنی و علمی است، متذکر شد: برای تولید این میوه‌ها نمی‌توان براساس تجربه عمل کرد چرا که برای موفقیت در تولید این محصول باید کشاورزان و تولیدکنندگان میوه‌های ارگانیک دانش و علم مربوطه را کسب کنند تا بتوانند در این زمینه موفق باشند.

وی با بیان اینکه میوه‌های ارگانیک بدون استفاده از سم و کود شیمیایی تولید شده، اذعان داشت: این مواد غذایی نسبت به سایر میوه‌ها سالم‌تر است و به همین دلیل امنیت سلامت مصرف‌ کنندگان را ارتقا می‌دهد.

انتهای پیام/77009/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول