اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با 28 صفر صورت می‌گیرد

قرائت زیارت از بعید رسول اکرم (ص) در بقاع متبرکه بویین‌زهرا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بویین‌زهرا از قرائت زیارت از بعید رسول اکرم (ص) در بقاع متبرکه این شهرستان خبر داد.

قرائت زیارت از بعید رسول اکرم (ص) در بقاع متبرکه بویین‌زهرا

حجت‌الاسلام مرتضی کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه وقف از جمله سنت‌های ارزشمند الهی است، اظهار داشت: برنامه‌های گسترده‌ای برای ایام گرامیداشت هفته وقف در بخش مرکزی و دیگر بخش‌های شهرستان بویین‌زهرا پیش‌بینی شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویین‌زهرا ادامه داد: افتتاح و بهره‌برداری از گنبد، گلدسته و ضریح حرم مطهر امام‌زاده رسول (ع) روستای زین‌آباد بخش مرکزی بویین‌زهرا در هفته وقف صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: برپایی محفل انس با قرآن کریم، پاسخگویی به شبهات و مشاوره دینی، ثبت وقف جدید از رویکرد‌های فرهنگی اداره اوقاف بویین‌زهرا در ایام هفته وقف است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویین‌زهرا با اشاره به برگزاری نمایشگاه فرهنگی با موضوع عملکرد و دستاورد‌های اداره اوقاف در هفته وقف تصریح کرد: با پیش‌بینی‌های صورت گرفته قرار است مراسم شهادت امام‌ حسن مجتبی (ع)، رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام‌ رضا (ع) در روز 28 ماه صفر برگزار شود.

کریمی اضافه کرد: جمع‌آوری پرده‌های سیاه در امام‌زاده‌ها و بقاع متبرکه بویین‌زهرا و نصب پرچم‌های ولادت ائمه‌اطهار نیز پس از اتمام ماه صفر توسط اداره اوقاف و امور خیریه بویین‌زهرا به طور گسترده صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: دیدار با واقفان شهرستان بویین‌زهرا، امام جمعه و فرماندار شهرستان بویین‌زهرا و برگزاری نشست علمی و تخصصی پیرامون وقف از دیگر رویکرد‌هایی است که اجرا می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویین‌زهرا افزود: همچنین با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است هم‌زمان با آغاز هفته وقف با حضور مسئولان جلسه‌ و دیدار با اهالی روستای حسین‌آباد و امیرآباد بخش دشتابی پیرامون بررسی موقوفات برگزار شود.

کریمی با بیان اینکه قرائت زیارت از بعید حضرت رسول اکرم (ص) هم‌زمان با روز 28 ماه صفر در بقاع متبرکه این شهرستان در بخش‌های چهارگانه برگزار می‌شود، افزود: دیدار و بازدید از خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران نیز از برنامه‌های ویژه‌ای است که هر ساله هم‌زمان با هفته وقف صورت می‌گیرد.

وی گفت: همچنین با هماهنگی هیئت‌های امنا و انجام تمهیدات لازم قرار است برنامه‌ریزی‌ها برای بازدید از بقاع متبرکه صورت گیرد.

انتهای پیام/77005/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول