اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پلیس راه گیلان خبر داد

کاهش 80 درصدی تصادفات جاده‌ای در طرح زمستانی گیلان

خبرگزاری فارس: فرمانده پلیس راه گیلان از کاهش 80 درصدی تصادفات جاده‌ای در طرح زمستانی پلیس راه استان خبر داد.

کاهش 80 درصدی تصادفات جاده‌ای در طرح زمستانی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مجید جمشاد در جلسه فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به اقدام‌های فرهنگی و انتظامی مؤثر پلیس راه برای کاهش تصادفات در دی ماه سال جاری، اظهار کرد: در این ماه شاهد 26 درصدی کاهش تلفات جاده‌ای ناشی از حوادث جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده‌ایم.

*وقوع 188 فقره تصادف رانندگی گیلان در دی ماه جاری

وی با بیان اینکه در مدت مذکور 188 فقره تصادف مهم در جاده‌های استان رخ داده است، گفت: بر اثر این حوادث 235 نفر مجروح و 17 نفر نیز کشته شدند به طوری که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش نفر کمتر کشته شده‌اند که این امر ناشی از رعایت مقررات توسط رانندگان بوده است.

فرمانده پلیس راه گیلان با اشاره به اینکه در چند روز گذشته از فصل زمستان با 43 هزار راننده متخلف برخورد قانونی صورت گرفته است، افزود: 377 دستگاه موتورسیکلت و 572 دستگاه خودرو نیز به دلیل ارتکاب به تخلفات حادثه ساز توقیف شدند.

وی با بیان اینکه عمده تخلفات کنترل شده توسط پلیس راه، تخلفات حادثه‌ساز بوده است، تصریح کرد: همکاری رانندگان و رعایت قوانین رانندگی و برخورد قاطع پلیس راه با متخلفان بدون تردید در کاهش تصادفات و تلفات در چند روز اول دی ماه تاثیر ویژه‌ای داشته است.

*کاهش 80 درصدی تصادفات رانندگی در طرح زمستانی گیلان

جمشاد با اشاره به اجرای طرح زمستانی پلیس راه استان خاطرنشان کرد: از آغاز طرح زمستانی پلیس راه گیلان تاکنون شاهد کاهش 80 درصدی تصادفات رانندگی بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: از آغاز طرح زمستانی پلیس راه گیلان که در محورهای مهم کوهستانی اسالم به خلخال و پونل به خلخال، آستارا به اردبیل و رشت به قزوین اجرا می‌شود تصادفات جاده‌ای در این مسیرهای کوهستانی و برفگیر کاهش داشته است.

رئیس پلیس راه گیلان یادآور شد: با اجرای طرح زمستانی در این محورها تصادفات منجر به جرح 67 درصدی و مجروحان 75 درصد کاهش داشته است.

*اجرای 4 مرحله طرح زمستانی در جاده‌های گیلان

وی اجرای طرح زمستانی را در چهار مرحله ذکر کرد و افزود: این طرح از 20 آذر ماه آغاز شده و تا 20 اسفند به مدت سه ماه اجرا می‌شود.

جمشاد اذعان کرد: با گذشت 27 روز از طرح زمستانی 15 هزار و 625 وسیله نقلیه که رانندگان آنها مرتکب تخلف شده بودند به ویژه خودروهایی که دارای نقص فنی و بدون زنجیر چرخ و لاستیک یخ‌شکن بودند به دلیل پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی توسط پلیس راه اعمال قانون شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 69 درصد افزایش داشته است.

وی از رانندگان خواست تا با رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی قبل از عزیمت به محورهای کوهستانی، سیستم روشنایی و گرمایشی وسیله نقلیه خود را بازدید کرده و از تجهیزات و وسایل ایمن مانند زنجیر چرخ برای عبور از این محورها استفاده کنند.

رئیس پلیس راه گیلان با قدردانی از تمام رانندگان و مسافران که با رعایت مقررات و صبر و حوصله به روند حرکت روان ترافیک جاده‌ای گیلان کمک می‌کنند، خاطرنشان کرد: پلیس راه با رانندگان خاطی که موجب سلب ایمنی جاده‌ها شوند برابر مقررات و به صورت قاطع برخورد می‌کند.

انتهای پیام/2300/ق30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول