اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

پیامبر اکرم (ص) واسطه ظهور تمام برکات است

خبرگزاری فارس: یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: پیامبر اکرم (ص) واسطه ظهور همه خیرات، برکات و جامع تمام مراتب کمال پیامبران و خاتم انبیاء است.

پیامبر اکرم (ص) واسطه ظهور تمام برکات است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد حجت‌الاسلام‌ رضا محمدی‌ در سلسله همایش‌های پیشوایان هدایت در مشهد اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) انسان کامل و خلیفه حضرت حق تعالی است و ایشان واسطه ظهور همه برکات و جامع تمام مراتب کمال پیامبران و خاتم انبیاء هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه دین تمام پیامبران از حضرت آدم تا خاتم پیامبران اسلام بوده است، گفت: تفاوتی در دین پیامبران نیست و تفاوت‌ها مربوط به شریعت پیامبران است.

وی افزود: تفاوت شریعت‌ پیامبران در سلسله مسائل فرعی و شاخه‌ای بوده است که بر حسب مقتضیات زمان و خصوصیات محیط و ویژگی‌های مردمی که دعوت می‌شده‌اند، متفاوت بوده است، در حالیکه شریعت اصلی تمام پیامبران یک حقیقت و یک هدف و مقصود مشخص بوده است.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: قرآن کریم متقن‌ترین و بهترین کتاب در معرفى و شناساندن پیامبر اعظم(ص) است، زیرا این کتاب کلام وحى و سخن خداوند متعال است و از جهت حقانیت و درستى مطالب، معتبرترین کتاب به شمار مى‌رود و خداوند متعال در قرآن کریم، در آیات متعددى درباره پیامبر اکرم(ص) سخن گفته است.

محمدی افزود: در آیات شریفه قرآن، گاهى به طور مستقیم و گاهى به شکل غیر مستقیم، پیامبر اکرم(ص) معرفى شده است و این معرفى در قالب‌هایى همچون، ستایش و تمجید از آن حضرت، بیان اوصاف و شئونات، ذکر مقامات و مناقب و بیان عظمت روحى آن حضرت صورت گرفته و جلوه‌هاى مختلف شخصیتى و رفتارى آن حضرت، تبیین شده است.

انتهای پیام/70002/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول