اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه رحلت نبی مکرم اسلام برگزار می‌شود

قرائت زیارت از بعید پیامبر (ص) در بیش از 300 نقطه اردبیل

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگی و تبلیغاتی سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: مردم مؤمن استان اردبیل در 28 صفر سالروز رحلت نبی مکرم اسلام فردا در بیش از 300 نقطه استان اقدام به قرائت زیارت از بعید پیامبر (ص) می‌کنند.

قرائت زیارت از بعید پیامبر (ص) در بیش از 300 نقطه اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام انور قاسمی عصر امروز در مراسم هماهنگی برگزاری برنامه‌های 28 و 29 صفر در اردبیل اظهار داشت: قرائت زیارتنامه نبی مکرم اسلام از دور فردا از ساعت 10 صبح در مصلای بزرگ اردبیل و قبل از نماز جمعه شروع می‌شود و در اکثر شهرهای استان این برنامه در میعادگاه‌های نماز جمعه و در عرض ارادت به ساحت آخرین فرستاده حق، نبی خدا و فرزندان گران‌سنگش امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: ‌براساس هماهنگی‌های انجام شده با روحانیان مستقر، هیئت‌های مذهبی و مداحان اهل بیت این برنامه‌ها در مساجد و حسینیه‌های استان برگزار می‌شود که امیدواریم علاقمندان و مشتاقان مکتب اسلام و نبی مکرم در این مراسم معنوی حضوری ارزشمند داشته باشند.

قاسمی با بیان اینکه در مساجد مختلف شهر برنامه‌های ویژه دهه آخر صفر با شور و حال خاصی برگزار شده، خاطر نشان کرد: در کنار برنامه‌ریزی‌های انجام شده در مساجد مختلف شهر فردا و پس فردا برنامه‌های گرامیداشت روزهای آخر صفر به اوج خود می‌رسد و ما در تمام مناطق شاهد برگزاری برنامه‌های عزاداری در سالگرد رحلت جانگداز پیامبر اسلام و خاندان او می‌باشیم.

در این جلسه مسئول فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی استان اردبیل از برگزاری مراسم زیارت از بعید پیامبر اکرم (ص) در قالب 70 هیئت مذهبی بانوان خبر داد.

سارا حقی بیان کرد: در این برنامه عرض ارادتی به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام می‌شود و عزاداری نیز ویژه بانوان فردا و پس فردا در حسینیه‌ها و مساجد مختلف برگزار می‌شود.

وی ضرورت توسعه و تقویت ارزش‌های اخلاقی و سیره پاک نبی مکرم اسلام را در بین بانوان یادآور شد و اضافه کرد: با هدف ارتقای آگاهی و معلومات دینی بانوان و افزایش سطح کیفی برنامه‌های عزاداری در کنار سخنرانی و مداحی به سئوالات دینی بانوان نیز توسط روحانیان پاسخ داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اما در آستانه 28 صفر سالروز رحلت آخرین فرستاده حق و فرزندان برومند آن حضرت برنامه‌های مختلفی به همت ستاد گرامیداشت ارتحال پیامبر مکرم اسلام در مناطق مختلف استان و در شهرها و روستاها برگزار می‌شود.

در یکی از این برنامه‌ها که با حضور مردم ولایتمدار خلخال در مسجد جمعه این شهر برگزار شد، یکی از شاگردان آیت‌الله بهجت در سخنانی خصوصیات اخلاقی منحصر به فرد و ویژگی‌ها و فضیلت‌های نبی مکرم اسلام را داشتن حسن خلق و ادب ممتاز اعلام کرد و ادامه داد: لقب ابراهیم خلیل‌الله خاص پیامبر آخرالزمان حضرت محمد (ص) بوده و چرایی بالا بودن فضیلت پیامبر اکرم (ص) نیز نسبت به سایر پیامبران ادیان الهی فلسفه وجودی نبی خدا است.

حجت‌الاسلام امیرعلی مهدوی از کتاب قرآن به عنوان تکمیل‌کننده تربیت انسانی و ارزشی یاد کرد و افزود: خواندن قرآن جلادهنده قلب‌ها است و آموزش آن به همه نسل‌ها توصیه شده است.

وی با بیان اینکه باید قدر اسلام را بشناسیم و نگذاریم دشمنان اسلام به توطئه‌های مختلفی دست بزنند، گفت: مشکل آمریکا با ایران مشکل هسته‌ای و یا دستیابی به انرژی‌های نو نیست بلکه مشکل اعتقادی بوده و آنها قصد گرفتن دین و تفکر اسلامی ما را دارند.

در ادامه این جلسه امام جمعه خلخال نیز در سخنانی تصریح کرد: همزمان با سراسر کشور در مصلای خلخال فردا قبل از نماز جمعه زیارت از بعید پیامبر (ص) که کار بزرگ فرهنگی است، برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام امیر رشتبری با یادآوری اینکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی دوران ما ناشی از دور شدن از دستورات و احکام الهی است، خاطر نشان کرد: مردم خداجوی خلخال با شرکت در این مراسم در حقیقت مشت محکمی به دهان توهین‌کنندگان به ساحت منور نبی مکرم اسلام می‌زنند و تمامی تلاش‌های مزبوحانه استکبار جهانی را خنثی می‌کنند.

انتهای پیام/62001/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول