اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهزیستی قزوین:

بیش از 2 هزار نفر در کمپ‌های ترک اعتیاد قزوین پذیرش شدند

خبرگزاری فارس: معاون امور فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی استان قزوین گفت: در 9 ماه ابتدای سال جاری 2 هزار و 975 نفر در کمپ‌های ترک اعتیاد استان قزوین پذیرش شدند.

بیش از 2 هزار نفر در کمپ‌های ترک اعتیاد قزوین پذیرش شدند

فریده یوسفی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: در 9 ماهه سال جاری دو هزار و 975 نفر از معتادان برای ترک اعتیاد به کمپ‌های ترک اعتیاد استان قزوین مراجعه کرده‌اند.

وی اذعان داشت: از آمار دو هزار و 975 نفر مراجعه معتادان به کمپ‌های ترک اعتیاد استان قزوین یک هزار و 922 نفر بین سنین 30 تا 55 سال و یک هزار و 61 نفر بین سنین 18 تا 29 سال بوده است.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه از آمار دو هزار و 975 نفر مراجعه معتادان به کمپ‌های ترک اعتیاد استان قزوین بیش از دو هزار و 500 نفر موفق شدند دوره یک ماه ترک مصرف مواد مخدر در این کمپ‌ها بگذرانند و پاک شوند، ابراز داشت: این نشان دهنده آمار مطلوب گرایش معتادان به ترک اعتیاد است.

این مسئول با اشاره به اینکه 380 نفر از افرادی که در دوره یک ماهه ترک اعتیاد در کمپ‌های استان قزوین پذیرش شدند دوباره بعد از پایان درمان به مصرف مواد مخدر گرایش پیدا کرده‌اند، عنوان کرد: یک هزار نفر نیز از آمار پاک شده معتادان در این کمپ‌ها در کمتر از شش ماه به مصرف مواد مخدر گرایش پیدا کرده‌اند.

یوسفی‌پور عدم پیگیری‌های معتادان به دوره درمان، باور داشتن به تمام شدن دوره درمان، باور نداشتن دشمن مزمن اعتیاد و داشتن اعتماد به نفس بالا که دیگر می‌توانند با دوستان معتاد باشند ولی مصرف نکنند را از دلایل برگشت معتادان پاک شده از اعتیاد به مصرف مواد مخدر عنوان کرد.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی استان قزوین بیان کرد: معتادان بعد از گذراندن یک ماه دوره درمان در کمپ‌های ترک اعتیاد باید در جلسه‌های تخصصی روان‌درمانی و روان‌شناختی که توسط روانشناسان در مراکز ترک اعتیاد برگزار می‌شود شرکت کنند تا دوباره به مصرف مواد مخدر گرایش پیدا نکنند.

این مسئول متذکر شد: همچنین معتادان در جلسه‌های معتادان گمنام که زیر نظر بهبود یافتگان از مواد مخدر برگزار می‌شود حضور منظم یابند تا از مبتلا شدن دوباره به مصرف مواد مخدر در امان باشند.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه در جلسه‌های معتادان گمنام مشاوره‌های لازم به افراد پاک‌ شده از مواد مخدر ارایه می‌شود، اضافه کرد: خانواده‌های آنان نیز می‌توانند در این جلسه‌ها برای بهبود درمانشان شرکت کنند تا به آنان در این دوره درمان کمک کنند.

انتهای پیام/77009/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول