اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد نهبندان خبر داد

افتتاح 3 کانون فرهنگی هنری مساجد نهبندان در دهه فجر

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهبندان از افتتاح تعداد سه کانون فرهنگی هنری در مساجد روستایی این شهرستان طی دهه مبارک فجر خبر داد.

افتتاح 3 کانون فرهنگی هنری مساجد نهبندان در دهه فجر

سید حسین هاشمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری به منظور استعدادیابی و شکوفایی استعدادهای بالقوه جوانان و جذب نسل جوان به مساجد ایجاد و راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه با ایجاد این کانون‌ها می‌توان فعالیت‌های فرهنگی، معنوی و اجتماعی مساجد را بیشتر و ارتقا بخشید، ادامه داد: در مساجد طی ایام مختلف برنامه‌های فرهنگی و معنوی زیادی برگزار می‌شود که اگر محوریت امور را به جوانان واگذار کنیم می‌توانیم سبب جذب نسل جوان به مسجد شویم و فعالیت‌های آنان را در قالب این کانون‌ها ساماندهی کنیم.

کانون‌های فرهنگی هنری بستر مهمی برای جذب جوانان به مسجد است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهبندان تصریح کرد: در این کانون‌ها اجرای فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی، فرهنگی، مذهبی، هنری و قرآنی برای جوانان میسر است.

هاشمی افزود: فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در زمینه آگاه‌سازی و روشن‌سازی جوانان نقش مهمی را بر عهده دارد و سبب ارتقای بینش مذهبی و اجتماعی نسل جوان می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه مسجد یک پایگاه عظیم معنوی و سنگری در برابر جنگ نرم دشمن است، اضافه کرد: هدف دشمن در جنگ نرم تضعیف اعتقادات و اندیشه‌های اسلامی جوانان است از این رو می‌طلبد که مسئولان و دست‌اندرکاران زمینه‌های حضور نسل جوان در مساجد را فراهم کنند که ایجاد کانون‌های فرهنگی هنری یکی از این زمینه‌ها به شمار می‌رود.

ضرورت ایجاد کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد روستاها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهبندان گفت: هم اکنون باید سعی شود که کانون‌های فرهنگی هنری در سطح مساجد روستاها نیز راه‌اندازی شود تا جوانان روستایی بتوانند فعالیت‌های فرهنگی و هنری خود را در این کانون‌ها انجام دهند.

هاشمی یادآور شد: این کانون‌ها در تمامی فصول سال به ویژه فصل تابستان نیز می‌توانند محلی برای برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت جوانان به شمار آیند و طی سال‌های گذشته در سطح شهرستان کلاس‌های تابستانی در زمینه‌های مختلف در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار شده است.

 

وی از افتتاح تعداد سه کانون فرهنگی و هنری در مساجد روستایی این شهرستان طی دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: این کانون‌ها در مساجد روستایی شهرستان از قبیل روستای مرزی چاهشند، روستای عشایری سیکوری و روستای اسدآباد ایجاد می‌شود.

وجود 35 کانون فرهنگی هنری در مساجد نهبندان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهبندان متذکر شد: برای تجهیز هر کانون فرهنگی هنری مبلغ 12 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

هاشمی اذعان داشت: با راه‌اندازی این سه کانون تعداد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان نهبندان به 35 کانون می‌رسد.

انتهای پیام/69003/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول