اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی خبر داد

انتشار 14 عنوان کتاب در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از انتشار تعداد 14 عنوان کتاب در این استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

انتشار 14 عنوان کتاب در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند محمد مطهری‌فر ظهر امروز در نشست صمیمی با ناشران و نویسندگان خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت هفته کتاب اظهار کرد: با توجه به تمامی تلاش‌هایی که برای ترویج فرهنگ کتاب و مطالعه صورت گرفته اما هنوز فرهنگ مطالعه آن جایگاه واقعی خود را در جامعه پیدا نکرده است.

وی یادآور شد: برخی از کتاب‌های اهدایی که از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد برای اهدا به کتابخانه‌ها یا اماکن فرهنگی و علمی ارسال می‌شود خیلی فراگیر نیست و نیازهای طیف گسترده‌ای از مردم را فراهم نمی‌کند که در این راستا اگر بشود اعتبارات این امر به صورت جامع در اختیار ادارات و مراکز مختلف قرار گیرد تا آنها با بررسی نیازمندی‌های خود این اعتبارات را هزینه کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، مدیریت واحد در هر کار و اقدامی را یک شاخص مهم عنوان کرد و افزود: با وجود تلاش تمامی دستگاه‌های مرتبط به بحث کتاب اما تلاش‌ها آن خروجی و ثمره مد نظر را ندارد و در این راستا باید مدیریت واحدی در دستور کار قرار گیرد تا نتایج حاصله از برنامه و فعالیت‌ها در حوزه کتاب و کتابخوانی در جامعه مثبت و موثر واقع شود.

مطهری‌فر فرسودگی محیط‌های مطالعاتی و فرهنگی را از دیگر عوامل کمرنگ بودن خروجی تلاش‌ها و فعالیت‌های حوزه کتاب و کتابخوانی دانست و تصریح کرد: دنیای امروز یک دینای نوین و مجازی است از این رو باید محیط‌های کتابخانه‌ها و مطالعه را به‌روز، با نشاط و شکیل کنیم تا سبب ترغیب بیشتر افراد برای حضور در این محیط‌ها شود.

* اختصاص 15 میلیون تومان به شورای خرید کتاب خراسان جنوبی

وی با بیان اینکه طی سال گذشته 15 میلیون تومان اعتبار به شورای خرید کتاب استان اختصاص یافت، اظهار کرد: شورای خرید کتاب طبق شرایطی از قبیل بومی بودن ناشر، بومی بودن مولف و اینکه سه سال از تاریخ چاپ آن کتاب نگذشته باشد، از ناشران و مولفان حمایت می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: در سال جاری با توجه به شرایط موجود و اعتبارات کم در راستای حمایت از ناشران و مولفان استان با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو خواهیم بود.

مطهری‌فر گفت: ناشران و مولفان استان طبق سنوات گذشته به حمایت‌های هر چند ناچیز استانی و ملی امیدوار باشند.

* اعطای مجوز انتشار 22 عنوان کتاب در خراسان جنوبی طی سال گذشته

وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته تعداد 30 عنوان کتاب با شمارگان 6 هزار و 500 جلد در این استان منتشر شده است، ادامه داد: از این تعداد مجوز 22 عنوان توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز تعداد 14 عنوان کتاب با شمارگان 20 هزار جلد در خراسان جنوبی منتشر شده است.

مطهری‌فر از وجود هشت انتشاراتی و دو نمایندگی نشر در این استان خبر داد و افزود: دو نمایندگی نشر استان در شهرستان‌های فردوس و قاینات وجود دارد.

* توزیع 897 کارت خرید کتاب در خراسان جنوبی

وی با بیان اینکه طی سال گذشته تعداد 897 کارت الکترونیکی خرید کتاب بین اصحاب هنر استان توزیع شد است، اظهار کرد: ارزش این تعداد کارت خرید کتاب رقمی معادل 20میلیون تومان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از اهدای 47 هزار و 135 جلد کتاب طی سال گذشته به کتابخانه‌های عمومی، مراکز علمی و مدارس استان خبر داد و گفت: ارزش این تعداد کتاب اهدا شده 165 میلیون تومان اعتبار است.

مطهری‌فر یادآور شد: برخی از کتاب‌ها فقط مختص گروه و طیف خاصی هستند و توسط همین گروه‌ها خوانده می‌شوند و جنبه عمومی آنها کم است اما کتاب"دستان‌ها و داستان‌ها" اثر حسین زنگویی نویسنده بومی خراسان جنوبی یک اثر بسیار ارزشمند و دارای جنبه‌های عمومی بالا است که طی سال گذشته از حمایت‌های استانی و ملی برخوردار و امسال نیز برای این اثر کمک‌هایی لحاظ می‌شود.

انتهای پیام/غ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول