اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین خبر داد

گردهمایی زندانیان سیاسی قبل از انقلاب قزوین در دهه فجر

خبرگزاری فارس: مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: گردهمایی زندانیان سیاسی قبل از انقلاب استان قزوین یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دهه مبارک فجر محسوب می‌شود.

گردهمایی زندانیان سیاسی قبل از انقلاب قزوین در دهه فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، نادر نصیری در نشست مطبوعاتی کمیته ایثارگران ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان قزوین که ساعاتی پیش با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران در سالن جلسات اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان برگزار شد، اظهار کرد: شهیدان رجایی، بابایی و سید آزادگان حجت‌ الاسلام ابوترابی از چهره‌های ممتاز شهدای قزوین محسوب می‌شوند که هم در دوران قبل از انقلاب و پس از آن تأثیرگذار بوده‌اند.

قزوین 3000 شهید به انقلاب اسلامی کشورمان تقدیم کرده است

وی با اشاره به اینکه در کشور 233 هزار شهید، 564 هزار جانباز و 43 هزار آزاده داریم، افزود: در این میان استان قزوین سه هزار شهید، شش هزار و 500 جانباز و 655 آزاده به انقلاب اسلامی کشورمان تقدیم کرده است.

وی عنوان کرد: این استان در طول پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و به ثمر رساندن آن نیز 50 شهید، 30 جانباز و 26 زندانی سیاسی را به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در ادامه با اشاره به برنامه این اداره کل برای ایام دهه مبارک فجر گفت: گردهمایی زندانیان سیاسی قبل از انقلاب استان قزوین و هم زمان رونمایی از سه کتاب منتشر شده سه نفر از زندانیان سیاسی این استان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دهه مبارک فجر محسوب می‌شود.

وی رونمایی از کتاب «مجموعه خاطرات» توسط زندانیان سیاسی مرتضی نبوی، محمدحسن خاکساران و حجت‌ الاسلام شیخ حسین آقاعلیخانی را از جمله کتاب‌های رونمایی شده در دهه فجر دانست و عنوان کرد: این مراسم روز سه‌شنبه 17 بهمن ماه در سینما بهمن حوزه هنری برگزار می‌شود.

برپایی 20 یادواره شهدای انقلاب در قزوین

نصیری، گلباران تمثال حضرت امام خمینی در روز 12 بهمن ماه، رژه موتورسواران 12 بهمن از میدان سرداران تا گلزار شهدا، انجام تبلیغات محیطی و نصب عکس شهدا، بازدید مدیران و مردم از خانواده‌های بازماندگان انقلاب، برپایی 20 یادواره شهدا با محوریت گرامیداشت خاطره شهدای انقلاب در استان قزوین، غبارروبی گلزار شهدا و مهمانی لاله‌ها و تعویض پرچم‌های گلزار شهدا در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در روز 19 بهمن را از دیگر برنامه‌های این اداره کل برای ایام دهه خجسته فجر عنوان کرد.

وی همچنین به دیگر برنامه‌های این اداره کل در ایام دهه مبارک فجر اشاره کرد اجرای نمایشگاه‌های متعدد فجر 57 در سطح استان قزوین، نمایشگاه انقلاب 57 شامل اسناد و حرکت‌های انقلابی در حوزه هنری، برپایی نمایشگاه فجر انقلاب در خیابان شهدا،گلزار نماز جمعه‌های این استان را از دیگر برنامه‌های دهه فجر دانست.

نصیری، اعزام خانواده‌های جانبازان به اردوهای تفریحی سیاحتی، برگزاری همایش نخبگان شاهد ایثارگر، تجلیل از پهلوانان شهید استان قزوین با حضور پهلوانان زورخانه‌ای کشور، نصب یادمان شهدای انقلاب در محل شهادت آنان، هماهنگی با بازماندگان شهدا برای حضور در برنامه‌‌ها و حضور در نمایشگاه‌های دستاورد 34 ساله انقلاب اسلامی و رونمایی از تصاویر ماندگار 60 شهید شاخص را از دیگر برنامه‌های این اداره کل در ایام دهه مبارک فجر برشمرد.

انتهای پیام/77004/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول