اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار حمید سرخیلی مطرح کرد

استفاده از سلاح‌های جدید در رزمایش پیامبر اعظم 8 / پوشش منطقه عملیات توسط جنگال سپاه

خبرگزاری فارس: سخنگوی هشتمین رزمایش پیامبر اعظم(ص) نیروی زمینی سپاه از به‌ کارگیری سلاح‌های جدید در این رزمایش خبر داد و گفت: جنگال ما تمام سیگنال‌های موجود در منطقه عملیات را بررسی می‌کند.

استفاده از سلاح‌های جدید در رزمایش پیامبر اعظم 8 / پوشش منطقه عملیات توسط جنگال سپاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار حمید سرخیلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هر ساله در چارچوب وظایف ذاتی خود تمرینات و رزمایش‌هایی را در دستور کار دارد که متناسب با وضعیت و شرایط نیروهای مختلف سپاه مانند نیروی دریایی، نیروی هوایی و زمینی اقدام به این کار می‌کند.

وی افزود: در اسفند ماه سال جاری نیروی زمینی سپاه با قرارگاه مقدم مدینه منوره و یگان‌های مربوطه اقدام به برگزاری رزمایش بزرگی کرده که نسبت به سنوات قبل از ویژگی‌های خاصی برخوردار است.

سرخیلی ابراز داشت: به دلیل اینکه این رزمایش در بعد پدافند غیرعامل یکی از رزمایشات بی‌نظیر دوران گذشته بوده است، حدود یک ماه روی پدافند غیرعامل کار شده است.

وی با اشاره به اینکه مهندسی سپاه پاسداران به ویژه نیروی زمینی سپاه به دستاوردهای چشم‌گیری رسیده است، گفت: امروز این رزمایش در منطقه شرق کشور، کرمان، زرند و منطقه عمومی شعبجره، سیریز، طغرلجرد، یزدان‌آباد و منطقه سنگ اجرا می‌شود.

سرخیلی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های اساسی این رزمایش کار مهندسی پدافند غیرعامل است که برای حفظ و بقای نیروی انسانی و تجهیزات و تسهیلات است.

بسیج نیرویی پایان ناپذیر

سخنگوی رزمایش پیامبر اعظم هشت نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: یکی از مسائل مهمی که در این رزمایش دنبال می‌کنیم و سپاه بر مبنای آن عمل می‌کند، استفاده از نیروی بسیج پایان‌ناپذیر جمهوری اسلامی است.

وی عنوان کرد: همان‌طور که می‌دانید بسیج هم در دوران دفاع مقدس و هم در همه عرصه‌های انقلاب نقش اساسی داشته است و سپاه از بسیج در همه عرصه‌ها از جمله فناوری، هنر و تخصص‌های مختلف استفاده می‌کند، اما نیروی زمینی سپاه پاسداران، بسیج را در قالب گردان‌های امام حسین (ع) که کار دفاع را انجام می‌دهند به کار می‌گیرد.

سرخیلی گفت: موفق شده‌ایم، نیروهای بسیج را در قالب لشکر 41 ثارالله وارد منطقه کنیم ما در سپاه و در نیروی زمینی در دو بخش کار اساسی داریم، یک واحدهای تخصصی مانند زرهی، توپخانه، نیروهای تکاور ویژه، پدافند هوایی، جنگ نوین اما بخش دیگر گردان‌ها هستند که از نیروهای مردمی بهره می‌گیرند و آموزش‌های خوبی دیده‌اند.

وی گفت: ورود به کاری مانند رزمایش پیامبر اعظم هشت کار یک روزه و دو روزه نیست، بلکه یک کار سخت و طاقت‌فرسا و پیچیده‌ای است که فرزندان این مرز و بوم در حال اجرای آن هستند.

سخنگوی رزمایش پیامبر اعظم هشت نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه سپاه امروز الگوهای آموزشی و عملیاتی سخت زمینی را خود تدوین و در زمین پیاده می‌کند، عنوان کرد: پس از حضور بیگانگان در منطقه خاورمیانه و شکل‌گیری تعاریف جدیدی از جنگ ناهم‌طراز، سپاه تدوین الگوی جدیدی از جنگ ناهم‌طراز ارائه داد و تئوری‌پردازی‌های خوبی در مراکز آموزشی و دانشگاهی سپاه انجام شد که امروز باید این تئوری‌ها را در زمین و عمل پیاده کنیم، زیرا این تئوری‌ها و تدوین‌ها راه‌گشا است.

استفاده سپاه از سلاح های جدید

سرخیلی همچنین درباره سلاح‌ها و دستاوردهای جدید نیروی زمینی سپاه گفت: استفاده از سلاح‌های جدید که در مرکز تحقیقات و فناوری سپاه تولید می‌شود و بعد به شکل تولید انبوه در صنعت ما به دست نیروهای مسلح می‌رسد، امروز با واگذاری به یگان‌ها در حال آزمایش و به‌کارگیری آن هستیم.

وی بیان کرد: امروز بعد از تلاش زیاد موفق شدیم، مراحل اول عملیات رزمایش پیامبر اعظم را آغاز کنیم و در منطقه عمومی سیرجان، باغات و یکی از یگان‌های نیروی زمینی سپاه با چند تاکتیک عملیات پدافند ثابت، عملیات ضد هلی‌برد و عملیات شبانه الگوی خود را آغاز کرده‌اند.

سرخیلی افزود: برآوردهای ما از دشمن فرضی با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژی باید مبتنی بر واقعیت‌ها باشد و نباید دشمن را دست کم گرفت، دشمن از امکانات پیچیده‌ و تکنولوژی برخوردار است و نقاط ضعفی هم دارد و ما باید نقاط قوت دشمنان فرضی را خوب بشناسیم و امروز دنیا در حال پیشرفت است و کارهایی که ما در پدافند ثابت انجام می‌دهیم از ویژگی‌های خاصی برخوردار است.

وی ابراز داشت: ما وقتی که در منطقه‌ای رزمایش برگزار می‌کنیم، نخستین کار این است که یک پوشش اطلاعاتی و شناسایی کاملی از منطقه داریم، زیرا دشمنان ما به دنبال کشف کارهای ما هستند.

سخنگوی رزمایش پیامبر اعظم هشت نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: در این رزمایش زمانی که پهبادهای ما منطقه را پوشش می‌دادند و وقتی که جنگال ما تمام سیگنال‌های موجود در منطقه را بررسی می‌کردند بر می‌خوردیم به برخی پهپادهای بدون سرنشین دشمن که از مسافت‌های دور قصد ورود به منطقه را داشتند.

سرخیلی با اشاره به اینکه سلاح دوش‌پرتاب کالیبر 20 بومی کشورمان نیز در دنیا نظیر ندارد، گفت: این سلاح ضد بالگرد است و با دقت میلی‌متری می‌تواند هدف را در فاصله یک‌ هزار و 400 متری مورد اصابت قرار دهند و سیستم‌های جنگال ما امروز امکان جمینگ درصد بسیار بالایی از موشک‌ها را دارند.

وی افزود: تمرینات امروز ما بسیار عالی بود و خود ما با وجود اینکه پیش‌بینی کرده بودیم، فکر نمی‌کردیم به این اهداف دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/80018/خ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول