اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

با برگزیدگان جایزه ادبی غنی‌پور/

صادق کرمیار: جشنواره غنی‌پور فضایی برای تشویق جوانان فراهم کند

خبرگزاری فارس: صادق کرمیار گفت: جشنواره ادبی شهید حبیب غنی‌پور با توجه به اینکه حبیب و بسیاری از نویسندگان در سنین جوانی شهید شده‌اند،باید فضایی را برای تشویق جوانان فراهم کند و شرط سنی برای حضور در جشنواره بگذارد.

صادق کرمیار: جشنواره غنی‌پور فضایی برای تشویق جوانان فراهم کند

صادق کرمیار نویسنده رمان «دشت‌های سوزان» که به دلیل بیان مناسب، لحن گیرا و خلق فضای صمیمی در بیان روایتی پرکشش از عشایر خوزستان به عنوان کتاب سال در حوزه آزاد جایزه ادبی شهید حبیب غنی‌پور برگزیده شده است، در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس پیشنهاد کرد: جایزه غنی‌پور بهتر است که سقف سنی برای شرکت کنندگان در نظر بگیرد تا به جوانان توجه بیشتری صورت گیرد. از سوی دیگر یادی از شهید حبیب غنی‌پور است که این نویسنده هم در سنین جوانی به شهادت رسیده است و مناسب است به جوانان نگاه ویژه‌تری شود.

وی افزود: نویسندگان جوان در عرصه انقلاب و دفاع مقدس فعالیت می‌کنند که نیاز به حمایت و تشویق دارند و باید زمینه‌های آن فراهم شود.

این نویسنده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: واژه جشنواره مناسب ادبیات نیست و در تمام دنیا برای ادبیات واژه جایزه ادبی مطرح می‌شود اما در کشور ما برای شعر هم از جشنواره استفاده می‌کنند.

این نویسنده درباره کتاب «دشت‌های سوزان» توضیح داد: این کتاب در بستر تاریخی از جنگ جهانی اول و اتفاقات خوزستان تا جنگ جهانی دوم و نفوذ انگلیس و مقاومت‌های مردمی را روایت می‌کند و داستان در فضای تاریخ شکل می‌گیرد.

«دشت‌های سوزان» تازه‌ترین رمان صادق کرمیار که از سوی انتشارات کتاب نیستان روانه بازار کتاب شده است. کرمیار در دشت‌های سوزان یکی از برش‌های تاریخی کمتر دیده شده در تاریخ معاصر ایران را با واکاوی شخصیت‌های تاریخی و حقیقی موجود در آن، قالبی داستانی بخشیده و به رمانی مبدل کرده است.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول