اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان جنوبی

بیش از 404 هزار نفر در طرح پزشک خانواده قرار گرفته‌اند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی گفت: 404 هزار و 81 نفر از جمعیت روستایی و شهری استان زیر 20 هزار نفر در سال گذشته در طرح پزشک خانواده قرار گرفته‌اند.

بیش از 404 هزار نفر در طرح پزشک خانواده قرار گرفته‌اند

کامبیز مهدی‌زاده امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند در ارتباط با اینکه اعضای داوطلب در طرح پزشک خانواده به‌عنوان اعضای تیم سلامت شناخته می‌شوند، عنوان کرد: تعداد مراکز بهداشتی درمانی مجری طرح پزشک خانواده در خراسان جنوبی در طی سه سال گذشته 68 مرکز بوده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد پزشکان شاغل در مراکز مجری طرح پزشک خانواده در سال 91 کاهش داشته است، تصریح کرد: تعداد پزشکان مورد نیاز این مراکز در سال گذشته 112 نفر بوده که 98 پزشک در این مراکز مشغول به خدمت بوده‌اند.

افزایش 22 بهورز در سال گذشته به تیم سلامت خراسان جنوبی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه پزشکان ماما در مراکز مجری طرح پزشک خانوده به ارائه خدمات مشغول هستند، ادامه داد: در مورد تعداد پزشکان مامای مورد نیاز این مراکز با هیچ کمبودی روبه‌رو نیستیم چون در این مراکز 87 پزشک ماما فعالیت می‌کنند.

مهدی‌زاده از وجود 463 بهورز در تیم سلامت سال 91 خبر داد و افزود: در این سال تعداد 22 بهورز به تیم سلامت خراسان جنوبی اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه متوسط جمعیت زیر پوشش هر پزشک خانواده در سال گذشته 4 هزار و123 نفر بوده، ابراز داشت: متوسط تعداد پزشک برای هر مرکز بهداشتی درمانی بیش‌ از یک پزشک بوده است.

برخورداری 53 درصدی مراکز بهداشتی درمانی از آمبولانس

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی گفت: میزان برخورداری مراکز بهداشتی درمانی از آمبولانس در دو سال گذشته 53.5 درصد و میزان کارگاه‌های زیر پوشش بهداشت حرفه‌ای 84 درصد بوده است.

مهدی‌زاده با بیان اینکه تعداد 404 هزار و 81 نفر از جمعیت روستایی و شهری با جمعیت زیر 20 هزار نفر در سال گذشته در طرح پزشک خانواده قرار گرفته‌اند، متذکر شد: از این تعداد 357 هزار و 590 نفر دارای دفترچه بیمه روستایی، تعداد 44 هزار و 541 زیر پوشش سایر بیمه‌ها و یک‌هزار و 950 نفر فاقد بیمه بوده‌اند.

بهره‌مندی بیش‌از 96 درصد مردم خراسان جنوبی از نعمت آب سالم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی درصد زایمان‌های بهداشتی در استان را بیش‌ از 99 درصد اعلام کرد و گفت: در سال گذشته مرگ دو نفر از مادران باردار را داشتیم که باید تلاش بیشتری برای جلوگیری از مرگ‌ومیر مادران باردار صورت بگیرد.

مهدی‌زاده متذکر شد: بیش ‌از 57 درصد از مردم خراسان جنوبی در سال گذشته زیر پوشش تنظیم خانواده قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین شاخص بهداشتی در کشور میزان دسترسی افراد به آب سالم است، اذعان داشت: میزان دسترسی به آب سالم در خراسان جنوبی 96.86 درصد بوده که این میزان بسیار چشمگیر است.

انتهای پیام/2248/ن40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول