اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دادگستری قزوین:

دستگاه قضایی با دیدگاه مراقبتی در انتخابات ورود پیدا می‌کند

مدیرکل دادگستری استان قزوین گفت: دستگاه قضایی با دیدگاه مراقبتی در انتخابات ورود پیدا می‌کند تا در صورت بروز تخلف در مراحل اجرای انتخابات وارد عمل شده و اقدامات لازم را انجام دهد.

دستگاه قضایی با دیدگاه مراقبتی در انتخابات ورود پیدا می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جمال انصاری امروز در نخستین جلسه ستاد برگزاری انتخابات همزمان با یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان قزوین اظهار داشت: نقش دستگاه قضا در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای شهر و روستا نقش مراقبتی، پیشگیرانه و در نهایت در صورت ناچاری برخورد قانونی با متخلفان است.

وی افزود: بنابراین انتظار می‌رود حضور دستگاه قضا در جلسات مربوط به برگزاری انتخابات پیش‌رو جایگزینی به جای دستگاه اجرایی دیگر و یا وظیفه اجرایی در مراحل مختلف انتخابات تلقی نشود.

این مسئول عنوان کرد: بر اساس سیاست‌های تشکیلاتی که در دادگستری استان قزوین وجود دارد، ستاد پیشگیری و پیگیر جرایم انتخاباتی تشکیل شده تا در موقع لزوم همکاری با ستاد اجرایی انتخابات استان قزوین همکاری کند.

مدیرکل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: با توجه به اینکه در 24 خرداد ماه سال جاری انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود، موضوع پیشگیری و پیگیری جرایم انتخاباتی نیز از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود.

انصاری گفت: به دلیل این که گستره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا زیاد است، دستگاه قضا توجه ویژه‌ای نسبت به رعایت قوانین، ضوابط و امانت‌داری در انتخابات خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی استان در ارائه سریع استعلامات آمادگی دارد، گفت: با توجه به اینکه پرونده‌های موجود در دادگستری استان قزوین از سال 1315 تاکنون همه به صورت الکترونیکی درآمده است، در صورتی که ستاد اجرایی انتخابات نیاز به استعلام از پرونده‌ها داشته باشد در کمترین زمان ممکن اطلاعات مورد نیاز در اختیار ستاد اجرایی انتخابات قرار خواهد گرفت.

این مسئول عنوان کرد: در این دوره از انتخابات نیز مانند دوره‌های قبل شعب دادگستری در حوزه‌های مختلف انتخاباتی حضور پیدا می‌کنند تا در صورت رخداد هرگونه اقدام غیرقانونی مراتب را پیگیری کنند.

مدیرکل دادگستری استان قزوین با اعلام آمادگی به منظور برگزاری کارگاه های آموزشی حقوقی برای کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بیان کرد: در صورت تمایل ستاد انتخاباتی استان، دادگستری استان این آمادگی را دارد که برای کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا کارگاه‌های آموزشی حقوقی در خصوص ضوابط، مقررات و قوانین مربوط به انتخابات برگزار کند.

انصاری با اشاره به علت ارائه این پیشنهاد افزود: با توجه به اینکه انتخابات شوراها در روستاهای دورافتاده نیز برگزار می‌شود، ممکن است برخی از افرادی که در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا کاندید می شوند اطلاعات حقوقی کافی نداشته باشند مرتکب اقدامات غیر قانونی شوند.

وی با اشاره به وجود شور و نشاط بیشتر در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به دلیل نفوذ بیشتر آن تصریح کرد:  اگر این هیجانات در جهت مثبت ساماندهی شود، حتما قابل قبول بوده و دستگاه قضایی استان نیز از آن حمایت می‌کند، اما اگر این شور و نشاط موجب شود برخی از خط قرمزها عبور کنند دستگاه قضایی چاره‌ای جز برخورد قاطع ‌نخواهد داشت.

این مسئول افزود: امیدواریم مردم استان با مشارکت حداکثری و رعایت قوانین و ضوابط مربوطه در این دوره از انتخابات حضوری گسترده داشته باشند.

انتهای پیام/77001/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول