اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال‌جاری صورت می‌گیرد

خودکفایی 120 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد

دستیار معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده باید در سال‌جاری، 120 هزار خانوار از زیرچتر حمایت کمیته امداد خارج شده و به خودکفایی برسند.

خودکفایی 120 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، مرتضی بوجار دوشنبه‌شب در کارگروه ساماندهی مشاغل روستایی در شهرهای کمتر از 20 هزار جمعیت در معاونت برنامه‌ریزی استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: طی دو سال اخیر، 180 خانوار از زیرچتر حمایت کمیته امداد خارج شده و به خودکفایی رسیده‌اند.

وی افزود: در سال 90، 80 هزار خانوار و در سال 91، 100 هزار خانوار به خودکفایی رسیده‌اند.

دستیار معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد بیان کرد: امسال 20 درصد از تسهیلات قرض‌الحسنه بانک‌ها به کمیته امداد اختصاص داده شده است که امیدواریم عملیاتی شده و به دنبال آن 120 هزار خانوار تحت پوشش را به خودکفایی برسانیم.

بوجار اضافه کرد: طی سال‌های اخیر، بانک‌های عامل در پرداخت به موقع تسهیلات با کارمزد چهار درصد با مددجویان امداد همکاری لازم را انجام داده‌اند که جای تقدیر دارد.

وی از مسئولان استان که در بخش اشتغال دریافت و پرداخت تسهیلات به مددجویان همکاری کرده‌اند نیز تقدیر کرد.

دستیار معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد ادامه داد: سیستان و بلوچستان از استان‌های برتر و موفق کمیته امداد در بخش مشاغل خرد و خانگی و در ردیف پنج استان برتر ما در کشور است.

بوجار در زمینه طرح ساماندهی مشاغل روستایی در شهرهای کمتر از 20 هزار جمعیت اظهار داشت: از آنجائیکه عملکرد امداد در طرح‌های اقتصاد کوچک و مشاغل خرد نقش خود را بسیار خوب ایفا کرده است، شورای عالی اشتغال مأموریت انجام این طرح را به کمیته امداد واگذار کرد.

وی یادآور شد: برای اجرایی کردن این طرح، کارگروه‌های لازم برگزار شده و دستورالعمل آن به استان‌ها ارسال تا براساس آن برنامه‌ریزی لازم در استان‌ها صورت گیرد.

این مسئول اذعان داشت: در بخش روستایی در کشور ما با توجه به تمام امکانات زیربنایی که ایجاد شده است در روستاها، در کشور ما جامعه روستایی 30 درصد و جامعه شهری 70 درصد است که این نشان از مهاجرت مردم از روستاها به سمت شهر دارد.

بوجار اضافه کرد: در کمیته امداد برای اجرای طرح‌هایی که به ثمر می‌نشیند، تعداد پنج ایستگاه تعریف کرده‌ایم که مددجو را تا زمان خودکفایی حمایت می‌کنند.

وی، استعدادیابی، معرفی به مراکز حرفه‌آموزی، نظارت بر طرح و کمک به بازاریابی را از جمله این حمایت‌ها عنوان کرد.

دستیار معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: کمک به افزایش توان مالی مددجویان در راستای ازدواج و اشتغال، ارتقا فرهنگ کار و تلاش در خانواده‌ها، ایجاد انگیزه و امید در مددجویان، کمک به افزایش تولید ناخالص ملی از جمله برکات و ثمرات خودکفایی 100 هزار خانوار در سال گذشته بوده است.

وی ابراز داشت: هم‌اکنون مددجویان کمیته امداد و مجریان طرح‌های خودکفایی در بخش دامپروری با دارا بودن چهار میلیون و 500 هزار رأس دام سبک و 480 هزار رأس دام سنگین، شش درصد شیر کشور و پنج درصد گوشت قرمز کشور را تأمین می‌کنند.

انتهای پیام/75004/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول