اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پلیس راه جیرفت اعلام کرد

کاهش 40 درصدی حوادث و تلفات رانندگی در جیرفت

فرمانده پلیس راه جیرفت گفت: در حوزه استحفاظی این شهرستان نسبت به سال گذشته، 40 درصد کاهش حوادث و تلفات رانندگی را شاهد بودیم.

کاهش 40 درصدی حوادث و تلفات رانندگی در جیرفت

حسین مسکونی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: با توجه به افزایش اعمال قانون در این شهرستان نسبت به سال گذشته 40 درصد کاهش حوادث و تلفات رانندگی را در جیرفت شاهد بودیم.

وی انحراف به چپ و واژگونی را از عوامل اصلی تصادفات اعلام کرد و افزود: محورهای جیرفت – بلوک، جیرفت – میانچیل، جیرفت – فاریاب و دلفارد از مسیرهای حادثه‌خیز هستند و کوهستانی بودن، شیب تند، کم‌عرض بودن جاده‌ها و فاقد شانه‌های خاکی از مشکلات عمده این راه‌ها هستند.

مسکونی از برنامه‌های فرهنگی در راستای کاهش تصادفات جاده‌‌ای خبر داد و بیان داشت: اطلاع‌رسانی از آغاز تابستان با نصب بنر در سطح شهر، برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و تیزرهای تبلیغاتی انجام می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه مهم‌ترین مشکلات جاده‌های حوزه استحفاظی عدم فرهنگ رانندگی، کم‌عرض بودن جاده‌ها و مشکلات فنی است، عنوان کرد: با تلاشی که تاکنون صورت گرفته، 50 درصد نواقص راه‌ها برطرف شده است.

فرمانده پلیس راه جیرفت گفت: این فرماندهی با انجام گشت‌‌های به موقع، برخورد با تخلفات حادثه‌ساز، حضور پلیس در ساعات خلوت و پایانی شب در جاده‌ها، کنترل وسایل نقلیه عمومی با هفت تیم گشت محسوس و یک تیم به صورت نامحسوس در حال ارائه خدمت است.

وی در توصیه به مسافران تابستانی اذعان داشت: رعایت اصول آمادگی قبل از حرکت توسط راننده، اطمینان کامل از سلامت خودرو، استراحت کامل قبل از رانندگی، رعایت کامل قوانین و مقررات رانندگی، استفاده از کمربند ایمنی و پرهیز از سرعت و سبقت در رانندگی از جمله محورهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/80007/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول