اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

درخواست مربی نمونه از مسئولان

مسئولان تسهیلاتی برای کارآموزان فنی و حرفه‌ای در نظر بگیرند

مربی نمونه فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: مسئولان تسهیلاتی برای کسانی که دوره‌های آموزشی را گذرانده‌اند، در نظر بگیرند و شرایط دریافت جواز کسب برای مهارت آموختگان ساده‌تر شود تا بتوانند راحت‌تر وارد بازار کار شوند.

مسئولان تسهیلاتی برای کارآموزان فنی و حرفه‌ای در نظر بگیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، امروزه در تمامی خانه‌ها لوازم خانگی برقی و گازی به وفور یافت می‌شود که در این میان یخچال فریزر، تلویزیون، بخاری و اجاق گاز از لوازم خانگی پرکاربرد هستند.

شاید برای شما پیش آمده باشد که وسیله‌ای برای تعمیر برده باشید ولی فقط برای چند روز درست شده باشد.

بعضی از تعمیر کارها با وجود مدرک دانشگاهی، مهارت کافی برای تعمیر وسایل خانگی را ندارد در واقع بسیاری از دانش‌آموختگان فقط تئوری مطالب را یاد می‌گیرند اما در عمل نمی‌توانند این مطالب را به‌خوبی پیاده کنند.

در سال‌های اخیر فنی و حرفه‌ای اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی تعمیر وسایل خانگی کرده است تا افراد بیشتر به طور عملی آموزش ببینند از این رو یک گفت‌و‌گوی اختصاصی با علی جعفری یکی از مربی‌های نمونه فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی داشتیم که به شرح زیر است.

فارس: خودتان را معرفی کنید؟

اینجانب علی جعفری متولد 1346 دارای مدرک کارشناسی برق و حدود بیست سال است که مربی تعمیر وسایل خانگی گازسوز و برقی و مربی دوره‌های برق صنعتی، ساختمان وتعمیر ماشین‌های الکتریکی در فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی هستم.

تاکنون چه مقاماتی را در زمینه مربیگری کسب کرده‌اید؟

سه سال به عنوان مربی برتر در استان شناخته شده‌ام و در سال 85 به عنوان مربی نمونه کشوری معرفی شده‌ و لوح تقدیری از ریاست جمهوری وقت دریافت کرده‌ام.

تاکنون چه دوره‌های آموزشی را گذرانده‌ و چه گواهینامه‌هایی کسب کرده‌اید؟

من در تمامی دوره‌های آموزشی برق و تعمیر وسایل خانگی گازسوز و برقی شرکت کرده‌ام و هر سال 90 ساعت دوره تخصصی که در مرکز تربیت مربی کرج برگزار می‌شود، در این دوره‌ها شرکت می‌کنم که در مجموع بیش از یک هزار ساعت دوره آموزشی تخصصی و عمومی را گذرانده‌ام و حدود 40 گواهینامه عمومی و تخصصی در این زمینه دریافت کرده‌ام.

تاکنون چند کارآموز داشته‌اید و چند ساعت آموزش داده‌اید؟

هر سال 95 تا 100 نفر کارآموز دارم که در مدت شش سال که مربی تعمیر وسایل گاز سوز هستم به 800 نفر آموزش داده‌ام و حدود 64 هزار نفر ساعت دوره آموزشی برگزار کرده‌ام و همچنین علاوه بر این حدود 14 سال مربی دوره‌های برق صنعتی، ساختمان و تعمیر وسایل خانگی برقی و تعمیر ماشین‌های الکتریکی بوده‌ام که در سال حدود 2 هزار و 400 ساعت آموزش برگزار شده است.

اکنون چه دوره‌های آموزشی را برگزار می‌کنید؟

در سال شش دوره آموزشی شامل تعمیر وسایل خانگی گازسوز، تعمیر آبگرمکن‌های گازی دیواری و تعمیر شوفاژ و پکیج گازی دیواری و زمینی برگزار می‌شود.

آموزش تعمیرات وسایل خانگی گازسوز شامل منتاژ و دو منتاژ، عیب‌یابی و رفع عیب، نصب و مقررات ایمنی و حفاظتی دودکش‌ها، محل نصب، نگهداری و سرویس‌ها می‌شود.

همچنین کارآموزان در ابتدای هر دوره در مورد ایمنی وسایل، فلزکاری مقدماتی، لوله‌کشی آبگرمکن و پکیج و نصب رادیاتور آموزش می‌بینند.

جامعه هدف شما بیشتر چه کسانی هستند و چه شرایطی باید داشته باشند؟

دانش‌آموزان، افراد فاقد مهارت، افرادی که به دنبال تکمیل مهارت خود هستند، دانشجویان و سایر افراد جویای کار می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند.

افراد با داشتن حداقل مدرک پایان سوم راهنمایی و سن حداقل 15 سال از جمله شرایط کارآموزان است.

شرکت در این دوره‌های آموزشی چه مزایایی برای کارآموزان دارد؟

افرادی که دوره را با موفقیت به پایان برسانند، گواهینامه مهارت درجه یک، که معادل حدود شش سال سابقه کار تجربی است، دریافت می‌کنند و همچنین کسانی که کسری آموزش برای دریافت دیپلم دارند، با ارائه این مدارک می‌توانند دیپلم مهارت این حرفه را گرفته و حدود 40 تا 50 درصد دانش‌آموختگان وارد بازار کار می‌شوند.

شما به عنوان یک مربی نمونه چه درخواستی از مردم و مسئولان دارید؟

افراد فاقد مهارت در دوره‌های فنی و حرفه‌ای با توجه به علاقه خود شرکت کنند تا بتوانند با مهارت کافی وارد بازار کار شوند و از مسئولان نیز در خواست دارم تسهیلاتی برای کسانی که دوره‌های آموزشی را گذرانده‌اند، در نظر بگیرند و شرایط دریافت جواز کسب برای مهارت آموختگان ساده‌تر شود تا بتوانند راحت‌تر وارد بازار کار شوند.

انتهای پیام/69019/ب40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول