اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط نویسنده شهربابکی

کتاب «برنامه‌ریزی بحران» تألیف و منتشر شد

کتاب «برنامه‌ریزی بحران» اثر دیگری از غلامرضا پورحیدری شهربابکی رئیس انجمن علمی مدیریت بحران ایران تألیف و منتشر شد.

کتاب «برنامه‌ریزی بحران» تألیف و منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهربابک، کتاب «برنامه‌ریزی بحران» اثر دیگری از غلامرضا پورحیدری شهربابکی رئیس انجمن علمی مدیریت بحران ایران تألیف و منتشر شد.

پورحیدری این کتاب را به همراه برهان‌ا‌‌‌لدین ولدبیگی تألیف کرد و هدف از تألیف کتاب آموزش فرآیند برنامه‌ریزی برای آمادگی در مقابل حوادث و بحران‌ها است و بر این موضوع تأکید دارد که برنامه‌ریزی بحران یک فرآیند است.

رئیس انجمن علمی مدیریت بحران ایران معتقد است با مطالعه این کتاب برنامه‌ریز با الگوهای رفتاری انسان در زمان بحران آشنا و تصویری از آنچه که برنامه‌ریزی بحران قرار است به آن بپردازد از جمله  میزان آمادگی، آسیب‌پذیری، برآوردی از امکانات درون و بیرون از جامعه و تصویری از پیامدهای بحران‌های احتمالی برای افراد و سازمان‌ها را به دست می‌آورد.

پورحیدری به خبرنگار فارس در شهربابک گفت: با مطالعه کتاب برنامه‌ریزی بحران می‌توان با چارچوب‌های پذیرفته شده برای دو نوع برنامه اصلی مدون یعنی «برنامه عملیات بحران» و «برنامه تداوم فعالیت‌های کاری» آشنا شد و به اصولی که برنامه‌ریز باید در مواجهه با بحران‌های آینده و در زمان اجرای برنامه عملیات بحران در نظر داشته باشد نیز دسترسی پیدا کرد.

در بیان ویژگی این کتاب باید گفت، این کتاب بر انجام فرایند برنامه‌ریزی بحران تأکید دارد و در واقع در جریان فرآیند برنامه‌ریزی است که مشارکت، هم‌اندیشی و هماهنگی سازمان‌های درگیر در اداره بحران شکل می‌گیرد و خلاقیت در امر برنامه‌ریزی بارور می‌شود.

در این صورت است که اگر برنامه تدوین شده به طور کامل با شرایط بحران حادث شده، تطابق نداشته باشد، با تجربه‌ای که در فرایند برنامه‌ریزی به دست آمده است، تدابیر مناسب اندیشیده و به کار گرفته می‌شود.

غلامرضا پورحیدری دارای دکترای داروسازی و متخصص فارماکولوژی تاکنون بیش از 30 تألیف در زمینه‌های مختلف داشته است.

انتهای پیام/80023/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول