اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بررسی وضعیت شهرهای آبادان و خرمشهر از زبان مهمانان نوروزی - 2

معابر آبادان نیازمند توجه بیشتر هستند / جای خالی یک پارک بزرگ در آبادان

خبرگزاری فارس: مهمانان و کاروان‌های راهیان نور در گفت‌و‌گو با فارس از کم عرض بودن معابر آبادان و غیر قابل تردد بودن معابر اصلی شهر به دلیل گره‌های ترافیکی ابراز گلایه کرده و خواستار توجه بیشتر به رفع این مشکل شدند.

معابر آبادان نیازمند توجه بیشتر هستند / جای خالی یک پارک بزرگ در آبادان

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان امسال بیش از 30 درصد بر حجم مهمانان نوروزی در این آبادان افزوده شده و این موضوع باعث بالا رفتن حجم ترافیکی و میزان خودروهای ورودی به این شهر شده است.

بازدید از مراکز تجاری شهر آبادان که عموماً در منطقه مرکزی شهر واقع شده همچون بازار معروف ته‌لنجی، بازار مرکزی، بازار کویتی‌ها و همچنین احمد آباد باعث ایجاد ترافیک سنگین در معابر اصلی شهر شده است.

خبرنگاران فارس در دومین گزارش میدانی از میزان رضایت‌مندی مهمانان نوروزی و همچنین کاروان‌های راهیان نور به بررسی وضعیت شهر آبادان از زبان مهمانان پرداختند.

* فقدان پارکینگ و کم عرض بودن معابر مرکزی شهر

علی رحیمی که از شهر فارسان استان چهار محال و بختیاری به آبادان سفر کرده در این باره گفت: یکی از مشکلات جدی آبادان عدم وجود پارکینگ‌های مناسب در مرکز شهر و همچنین کم عرض بودن معابر اصلی این شهر است.

وی می‌افزاید: حجم بالای خودروهای ورودی به شهر باعث شده اساساً تردد در سطح مرکز شهر غیر ممکن کند.

* جای خالی یک پارک بزرگ در آبادان

مهین رضایی همسر این مهمان نیز گفت: آبادان به دلیل داشتن بسترهایی همچون اروندرود و همچنین واردات کالاهای ته لنجی یک شهر ترویستی به شمار می‌آید، اما امکانات اولیه این شهر با بحث تجاری و توریستی بودن آن همخوانی ندارد.

وی افزود: در آبادان حتی یک پارک بزرگ برای خانواده‌ها وجود ندارد تنها پناهگاه مردم بلوارها و میادین این شهر است که این جای سئوال دارد.

* وجود نجابت و پویایی در آبادان

صادق دلاوری نیز که از شهر خمین از استان مرکزی به آبادان سفر کرده گفت: آبادان دارای امکانات بهتری نسبت به خرمشهر و ماهشهر است، اما این امکانات در قیاس به مشهوریت بین‌المللی آن زیاد سازگاری ندارد.

وی ادامه داد: یکی از دلایل انتخاب این شهر مشهوریت آن به لحظ عروس خلیج فارس است، اما وقتی وارد این شهر شدم با سردرگمی مواجه شدم.

دلاوری در این خصوص افزود: در برخی مناطق حاشیه شهر به ویژه ورودی شهر همچنان آثار فقر و خرابی وجود دارد، اما در سطح شهر شاهد تمیزکاری و زیباسازی هستیم؛ اما این تغییرات با آن معروفیت و شهرت این شهر زیاد همخوانی ندارد و در واقع انتظاری که ما در ذهن از این شهر داشتیم بیش از اینها بود.

حدیث شهیدی یکی دیگر از مهمانان که در کنار سفره هفت سین بزرگ شهرداری آبادان واقع در بلوار معلم در چادر مسافرتی با خانواده در حال گپ و گفت‌و‌گو بود عنوان کرد: آبادان شهر خوبی است اگر چه هنوز مشکلات زیادی از لحاظ امکانات تفریحی دارد.

وی بیان داشت: احساسی قلبی من که از این شهر دارم یک نوع نجابت و پویایی است که فکر می‌کنم مردمان این شهر عامل آن بوده‌اند.

این مهمان که تحصیل‌کرده رشته روانشناسی بالینی و از شهر مرودشت استان فارس به آبادان سفر کرده خاطرنشان کرد: آبادان نیازمند یک سری مراکز تفریحی و پارک بزرگ و درحد نام این شهر است.

وی تصریح کرد: در اکثر شهرهای استان فارس وجود یک پارک بزرگ برای خانواده‌ها یک چیز بدیهی است، اما هم در ماهشهر و هم در آبادان احساس می‌کنم در این زمینه یک کمبود جدی وجود دارد.

* آبادان شهری قشنگ و خاص

رضا خادمی همسر وی نیز در این باره گفت: ساختار شهر آبادان قشنگ و خاص است چرا که نمونه بافت شهری آبادان بواسطه منازل شرکت نفت در هیچ جای کشور قابل مشاهده نیست، اما در این شهر هنوز خبری از پل عابر پیاده، پل‌های روگذر و یا زیر گذر نیست و این باعث گره‌های ترافیکی در شهر شده و به نظر می‌رسد در سال‌های آینده با گسترش صنعت و تجارت در این شهر تردد در این شهر برای خود شهروندانش غیر ممکن شود.

وی خاطرنشان کرد: انصافاً شهرداری آبادان سعی کرده ارتباط خوبی با مردم از طریق برگزاری برخی مراسمات در همین بلوار شبه پارک برقرار کند، اما به نظر می‌رسد بایستی برای حل معضلات ساختاری شهر آبادان فکر اساسی‌تری صورت بگیرد.

* گرانی در آبادان بیداد می‌کند

رضا شاه‌قلی یکی دیگر از مهمانان نوروزی که از شهر یزد به آبادان سفر کرده از گرانی‌ اجناس در این شهر گلایه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر شهر آبادان تجاری است چرا قیمت پوشاک و اجناس وارداتی آن حتی از شهر یزد هم گران‌تر است.

شاه‌قلی اضافه کرد: برای من مهمان خیلی مهم است اگر احساس کنم اجناس این شهر از دیگر شهرها حداقل 20 تا 30 درصد ارزان‌تر است انگیزه‌ای ایجاد خواهد کرد به این بهانه در طول سال بار دیگر به این شهر سفر کنم.

صدیقه کاظم‌پور همسر وی نیز در این باره گفت: گرانی در آبادان بیداد می‌کند باور کنید ما تنها به قصد خرید به اینجا آمدیم چون شنیدیم یک شهر بندری و تجاری است، اما نتوانستیم حتی یک کفش هم برای بچه‌هایمان بخریم.

علیرضا شفیعی یکی دیگر از مهمانان نوروزی شهر آبادان را شهری زیبا با مردمی مهربان توصیف کرد و تصریح کرد: من از خوی به این شهر سفر کرده‌ام، اما دو چیز را در این شهر نیافتم یکی بندری بودن این شهر است چون ما هر چه گشتیم دریایی یا ساحلی در این شهر نیافتیم دیگری از نخل این درخت نجیب در سطح شهر آبادان خبری نبود.

وی خاطرنشان کرد: ای کاش شهرداری به ‌جای این درختانی که خودرو هستند از نخل در آرایش مبلمان شهری بیشتر استفاده می‌کرد تا بوی نجابت جنوب بیش از پیش به مشام مسافران و مهمان بخورد.

شفیعی با خنده اذعان داشت: یکی دیگر از چیزهایی که خیلی در این شهر دنبال آن گشتیم عینک ری‌بون است که اون هم نیافتیم.

انتهای پیام/ن10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول