اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم:

محتوای بسیج با کاربرد معانی غلط تهی نمی‌شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: دشمنان تلاش می‌کنند با به کار بردن معانی غلط از واژه بسیج، محتوا و معنای آن را تهی کنند.

محتوای بسیج با کاربرد معانی غلط تهی نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام محمد مهدی عرب انصاری ظهر امروز در همایش رسم هجرت که در تالار غدیر دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار شد اظهار داشت: در نگاهی به واژه‌‌های بسیج و سازندگی می‌‌توان دریافت که ماموریت و مسئولیت خطیری نهفته است.

وی ادامه داد: هر فرد در این دایره وارد شود عنوان بسیجی پیدا می‌کند و این واژه‌ که امروز در ادبیات سیاسی و کاربردی ما راه یافته است، محتوا و پیام سنگینی دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با بیان اینکه باید در تمام شرایط مسئولیت‌پذیر بود عنوان داشت: فردی که وارد این عرصه می‌شود به طور دائم مسئولیت‌ بر دوش دارد و بازنشستگی در این دایره معنا ندارد.

عرب انصاری خاطر نشان کرد: در فرهنگ اداری دورانی به نام بازنشستگی تعریف شده است که در این دوران مشارکت اجتماعی به اتمام می‌رسد و فرد منزوی و گوشه‌نشین می‌شود اما در فرهنگ بسیجی بازنشستگی معنایی ندارد، چرا که حس مسئولیت پایان‌پذیر نیست.

وی تصریح کرد: حیات بسیجی این است که حصارها را بشکند، اگر قرار بود بسیجی در حصار و چارچوب قرار گیرد، کارآمد نمی‌شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: ماهیت و ارزش بسیجی به این است که در محدوده قرار نگیرد و حصارها را از میان بردارد.

عرب انصاری یادآور شد: بسیج یک واژه مقدس است که در زمینه‌های اجتماعی، سیاسی و ... معنادار شده است و مفهوم واقعی این واژه در عمل نمایان شده است.

وی گفت: دشمنان در طول سال‌ها سعی کرده‌‌اند که معنای غلطی را از این واژه رواج دهند و آن را وارونه القا کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم عنوان داشت: دشمنان تلاش می‌کنند با به کار بردن معانی غلط از واژه بسیج، محتوا و معنای آن را تهی کنند.

عرب انصاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هجرت امر مقدس است گفت: در فرهنگ دینی هجرت مقدس و امری الهی است.

وی با بیان اینکه موفقیت پیامبران در سایه مهاجرت محقق شده است تصریح کرد: سازندگی که رسم هجرت از جمله آن است، سبب می‌شود جوانان وارد روستاها شده و از نزدیک با وضعیت زندگی و معیشتی روستاییان آشنا شوند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با بیان اینکه بسیاری از مشکلات موجود در کشور به واسطه داشتن روحیه بسیجی برطرف شده است عنوان داشت: باید معنویت و روحیه سازندگی را در درون گروه‌ها و نهادهای مختلف وارد کرده و فضای معنوی ایجاد شده را در سطح جامعه نهادینه سازیم.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول