اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد احیای زکات خبر داد

اجرای طرح مسجد محوری در کشور

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد احیای زکات از تهیه طرح مسجد محوری در راستای کمک به نیازمندان خبر داد و گفت: امسال طرح مسجد محوری در کشور عملیاتی می‌شود.

اجرای طرح مسجد محوری در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسین نبی‌لو در همایش زکات گیلان با اشاره به برگزاری 20 اجلاس سراسری نماز در کشور اظهار کرد: پژوهش‌های علمی برای پویایی نماز در اجلاس‌ها ارائه می‌شود.

وی، مسجد و امام جماعت را محور تمام امور عنوان کرد و افزود: سالانه بالغ بر یک‌هزار میلیارد تومان کمک‌های مردمی در کشور جمع‌آوری می‌شود و باید این کمک‌ها از طریق مساجد بین نیازمندان توزیع شود.

نبی‌لو بر انجام امور با محوریت مسجد تاکید کرد و گفت: جشن عاطفه‌ها، جشن نیکوکاری و امداد محله در طرح مسجد محوری طراحی شده و امسال در کشور اجرایی می‌شود.

دبیر ستاد احیای زکات با بیان اینکه طرح جمع‌آوری زکات باید به صورت اثرگذار مدیریت شود، تصریح کرد: سال گذشته طرح زکات در شش استان کشور اجرایی شده است.

وی اجرای طرح تبریک به زوج‌های جوان و اقامه اذان و اقامه برای نوزادان توسط ائمه جماعت را از دیگر برنامه‌ها در طرح مسجد محوری دانست و بیان داشت: از ظرفیت‌های مساجد در امور مختلف استفاده می‌شود.

نبی‌لو با اشاره به اینکه امام جماعت تشخیص می‌دهد کمک‌های جمع‌آوری شده چگونه بین نیازمندان توزیع شود، اذعان کرد: اهدای کمک جهیزیه به نوعروسان و حمایت از زندانی‌های غیرعمد با محوریت مساجد انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد گیلان نیز در همایش استانی زکات به تصویب قانون زکات در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: دبیرخانه ستاد زکات در کمیته امداد مستقر شده است.

حسین علی‌محمدی، انقلاب اسلامی را دارای برکات بسیاری دانست و خاطرنشان کرد: رسیدگی به امور فقرا و تشکیل کمیته امداد از جمله تدابیر امام (ره) بوده است.

وی، فعالیت‌های کمیته امداد را با معنویت بسیار برگرفته از رفتار ائمه اطهار (ع) عنوان کرد و افزود: امام راحل رفتار ائمه (ع) را دوباره احیا کرد.

علی‌محمدی با بیان اینکه خدمات کمیته امداد سابقه دینی، قرآنی و آیینی دارد، تصریح کرد: کمیته امداد متولی جمع‌آوری زکات است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان، مسجد محوری را روش جدیدی در رسیدگی به محرومان توصیف کرد و بیان داشت: طبقات پایین جامعه برای برطرف کردن نیازهای زندگی باید آرامش داشته باشند.

به گفته وی، گیلان بیش از سه هزار مسجد دارد و نیمی از آنها فعال هستند.

علی‌محمدی با اشاره به اینکه مسجد می‌تواند در برطرف کردن نیاز محرومان محور باشد، یادآور شد: برآورد زکات فطریه برنج در گیلان بیش از 10 میلیارد تومان است اما سالانه کمتر از 150 میلیون تومان زکات برنج جمع‌آوری می‌شود.

رئیس اداره زکات کمیته امداد گیلان نیز در همایش مذکور بر فرهنگ‌سازی زکات در جامعه تاکید کرد و گفت: نشست با ائمه جمعه، فرمانداران و روحانیون برای فرهنگ‌سازی امر زکات در استان انجام شده است.

حجت‌الاسلام حامد آزمایش با بیان اینکه سال گذشته تعداد یک‌هزار تابلوی زکات در ورودی روستاهای گیلان نصب شده است، افزود: نصب 500 تابلوی زکات در سال جاری در دستور کار است.

وی به جمع‌آوری 128 تن برنج مستحبی در سال گذشته در گیلان اشاره کرد و بیان داشت: تعداد 40 اصله درخت در روستای انبوه جیرنده رودبار وقف شده است ضمن اینکه وقف درختان در سال جاری ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/خ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول