اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های خراسان‌شمالی:

سرانه کتاب در اسفراین 2 برابر میانگین کشوری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی گفت: سرانه کتاب در شهرستان اسفراین دو برابر میانگین کشوری است.

سرانه کتاب در اسفراین 2 برابر میانگین کشوری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی، علی رحیمی در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی اسفراین گفت: سرانه کتاب در شهرستان اسفراین 63/79 جلد است که در مقایسه با شهرهای بزرگ استان رتبه اول و در کل استان جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه این شاخص در دو سال گذشته 97 درصد رشد داشته افزود: تعداد کتاب از 51 هزار و 534 جلد به 101 هزار و 348 جلد در دو سال اخیر رسیده است.

رحیمی تصریح کرد: استاندارد ایفلا در این خصوص 150جلد به ازای هر 100 نفر است لذا برای تهیه کتاب به‌ویژه از سوی خیرین باید برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به نرخ عضویت در کتابخانه‌های عمومی اسفراین گفت: به ازای هر 100 نفر، 14/4 نفر عضو کتابخانه‌های عمومی این شهرستان هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی اضافه کرد: این در حالی است که میانگین کشور 44/3  و میانگین استان 91/3 و استاندارد ایفلا 15 نفر است که در زمینه افزایش عضو نیز انجمن کتابخانه‌های عمومی باید طرح و برنامه داشته باشند.

وی با بیان اینکه در دو سال اخیر اسفراین در زمینه عضوگیری 51 درصد رشد داشته است، اظهار کرد: مهم‌ترین شاخص کتابخانه‌های عمومی امانت‌گیری کتاب است و تمام امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در خدمت این بخش است که باید در این خصوص تلاش بیشتری شود.

رحیمی تصریح کرد: در شهرستان اسفراین به ازای هر 100 نفر 59/142 جلد کتاب در سال 90 از کتابخانه‌های عمومی این شهرستان به امانت رفته است و این آمار در سطح استان 90/120 جلد و در کشور 70/69 جلد بوده و در این شاخص شهرستان اسفراین در دو سال اخیر 129 درصد رشد داشته است. وی همچنین تعداد کتب امانت داده شده سال 90 در این شهر را 181 هزار و 479 جلد اعلام کرد.

وی به رشد 125 درصدی موارد مراجعه در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 189 هزار و 913 مورد مراجعه در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/س30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول