اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از اتوبان نوبت به چاله چوله‌های شهر زنجان رسید

هشدار دادستان عمومی زنجان نسبت به مرمت خیابان‌های شهر

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب زنجان از شهرداران مناطق سه‌گانه شهر خواست تا نسبت به مرمت و بازسازی معابر شهر اقدام کنند.

هشدار دادستان عمومی زنجان نسبت به مرمت خیابان‌های شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، وضعیت نامطلوب چاله چوله‌های خیابان‌های شهر زنجان نه تنها صدای مردم بلکه صدای اعتراض مسئولان را هم درآورده است.

وضعیت نامناسب خیابان‌های شهر زنجان که از اواخر سال گذشته موجب اعتراض همگان شده بود، با وجود اینکه تا حدودی با تلاش شهرداران مناطق سه گانه شهر زنجان برطرف شده اما هنوز تا تبدیل‌شدن به مطلوب، کار زیادی را می‌طلبد.

وضعیت نامناسب خیابان‌ها و انتقادات مردم و مسئولان به حدی بود که موسوی شهردار زنجان استعفا کرد تا از این همه انتقاد و نارضایتی مردم خود را رهایی بخشد.

وضعیت خیابان‌ها در برخی خیابان‌های شهر زنجان (ابتدای خیابان شهید پیرمحمدی از طرف خیابان مطهری) به حدی است که اهالی آن مجبورند تا از مسیرهای دیگر خود را به خیابان مورد نظر برسانند.

وضعیت خیابان‌های شهر زنجان حتی در زمان انتخاب، صدای سرپرست شهرداری را درآورد و وی نیز از این وضعیت گله و آسفالت خیابان‌های شهر زنجان را نیاز نخست مردم این استان برشمرد.

با توجه به این وضعیت دادستان عمومی و انقلاب زنجان به سرپرست شهرداری و شهرداران مناطق سه گانه زنجان نسبت به مرمت و بازسازی معابر عمومی شهر زنجان هشدار داد.

حجت‌الاسلام مظفری با اشاره به وضعیت نامناسب معابر عمومی و خیابان‌های اصلی و فرعی شهر زنجان گفت: نجابت و بزرگواری مردم زنجان تاکنون مانع هرگونه اقدام لازم از سوی مردم و مسئولان شده است.

وی با بیان اینکه در روزهای گذشته اقداماتی در مرمت و بازسازی معابر عمومی توسط شهرداران مناطق زنجان آغاز شده است، افزود: با توجه به حجم گسترده چاله‌ها و وضعیت نامناسب معابر عمومی این اقدامات کافی نیست.

دادستان عمومی و انقلاب زنجان با اشاره به فصل کاری و مناسب بودن آب و هوا بر تلاش شبانه روزی شهرداران در بهسازی خیابان‌های اصلی و فرعی شهر زنجان تاکید کرد و گفت: بر اساس قانون جدید راهنمایی و رانندگی در صورت اثبات قصور شهرداری در وقوع تصادفات رانندگی در داخل محدوده شهر، شهردار مربوطه هم به نسبت قصور، مقصر حادثه شناخته می‌شود.

حجت‌الاسلام مظفری پیشگیری از وقوع جرم و نظارت بر حسن اجرای قوانین در اداره‌ها و سازمان‌ها را از وظایف و مسئولیت‌های ذاتی دادسرای عمومی و انقلاب برشمرد و افزود: شهرداران باید در انجام وظایف و مسئولیت‌ها کوشا باشند و در کوتاهترین زمان نسبت به مرمت وبازسازی خیابان‌های اصلی و فرعی شهر زنجان اقدام کنند.

وی در پایان گفت: در صورت وقوع حوادث رانندگی و تقصیر شهرداران مناطق، بدون کوچکترین اغماضی با مقصران حادثه برخورد قانونی خواهد شد.

گفتنی است، دادستان عمومی و انقلاب زنجان این موارد را در 27 اردیبهشت ماه به طور کتبی به سرپرست شهرداری زنجان ابلاغ کرده است.

به هر حال امیدواریم با حساسیت‌هایی که دادستان عمومی و انقلاب زنجان در این زمینه داشته به‌زودی شاهد مرمت خیابان‌های شهر باشیم، وضعیتی که نه زیبنده مردم و نه زیبنده مسئولان شهری است.

گفتنی است، دادستان عمومی و انقلاب زنجان پیش از این در مورد وضعیت نامناسب آزادراه زنجان ـ قزوین نیز هشدار داده و مهلت 10 روزه را برای اصلاح و مرمت آن تعیین کرده بود، هر چند که پس از 10 روز وضعیت مرمت آزادراه زنجان قزوین مورد قبول معاون دادستان زنجان قرار نگرفت و در بازدید از این آزادراه گفت: وضعیت اتوبان زنجان ـ قزوین از حد مطلوب فاصله دارد.

امیدواریم مسئولان به فکر حوزه مسئولیتی خود باشند تا دادستانی و یا نهادهای بالاتر و نظارتی به آنها در مورد حوزه کاریشان تذکر یا هشدار ندهند.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول