اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از استان یک میلیون نفری که فقط دو دستگاه سی‌تی‌اسکن دارد

خبرگزاری فارس: استان یک میلیون نفری زنجان فقط دو دستگاه سی‌تی‌اسکن دارد، آقایان مسئول وعده و وعید کافی است، مردم و به‌ویژه بیماران با مشکلات عمده‌ای به دلیل خرابی و کمبود دستگاه سی‌تی‌اسکن روبه‌رو هستند.

گزارش فارس از استان یک میلیون نفری که فقط دو دستگاه سی‌تی‌اسکن دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان چند ماهی است که دستگاه سی‌تی‌اسکن بیمارستان ولی عصر(عج) شهر زنجان خراب و به دلیل نبود قطعه‌ای، این دستگاه مدت‌هاست که از کار افتاده است.

خرابی دستگاه سی‌تی‌اسکن بیمارستان ولی عصر(عج) موجب شده تا تنها دستگاه سی‌تی‌اسکن شهر زنجان در بیمارستان آیت‌الله موسوی شهر ابهر فشار زیادی را متحمل شود.

در حال حاضر اگر بیمار بستری شده در بیمارستان ولی عصر(عج) شهر زنجان نیاز به سی‌تی‌اسکن داشته باشد، باید بالاجبار به بیمارستان آیت‌الله موسوی انتقال یابد که این اقدام علاوه براینکه در برخی مواقع جان و سلامتی بیماران را به خطر می‌اندازد، هزینه‌های اضافی را نیز به بیماران تحمیل می‌کند.

به نظر می‌رسد بیمارانی که به دلیل نوع بیماری خود قادر به جابه‌جایی نیستند نیز با وجود منع پزشکی مجبورند برای ادامه درمان خود خطرات حرکت و جابه‌جایی را به جان بخرند تا روند درمان آنها به دلیل نبودن دستگاه سی‌تی‌اسکن دچار مشکل نشود.

به نظر می‌رسد با وجود وعده وعیدهای مکرر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در راه‌اندازی دستگاه سی‌تی‌اسکن بیمارستان ولی عصر(عج) این امر محقق نشده و به دلیل انجام‌نشدن تعهدات توسط شرکت تامین‌کننده قطعات و پشتیبانی، راه‌اندازی این دستگاه به این زودی‌ها میسر نخواهد بود.

*تحمل بدقولی‌های شرکت پشتیبان

با این حال به نظر می‌رسد مسئولان نیز در فکر راه‌اندازی سریع این دستگاه نیستند و حالا حالاها بد قولی‌های شرکت پشتیبانی را تحمل می‌کنند.

با وجود اینکه مسئولان بیمارستان ولی عصر در چند نوبت وعده‌هایی در مورد راه‌اندازی دستگاه سی‌تی‌اسکن این بیمارستان داده‌اند، اما به نظر باید مدت‌ها منتظر باشیم تا این دستگاه راه‌اندازی شود.

مردم و بیماران زنجانی هم باید مدت‌ها صبر کنند تا ببینند چه زمانی وعده مسئولان محقق می‌شود و چه زمانی دستگاه سی‌تی‌اسکن بیمارستان ولی عصر(عج) برای استفاده بیماران نیازمند این بیمارستان و سایر نقاط استان و همچنین برخی شهرهای اطراف استان آماده می‌شود.

این هشت روز جناب آقای رئیس کی فرا خواهد رسید؟

رئیس بیمارستان ولی‌عصر زنجان 19 فروردین سال جاری پس از پیگیری‌های خبرنگار فارس از راه‌اندازی این دستگاه تا هشت روز آینده خبر داد، اما نمی‌دانیم این هشت جناب آقای بهرام حاجی‌کریم کی فرا خواهد رسید.

البته هشت روز آقای رئیس نه تنها محقق نشد بلکه پس از پیگیر‌های مکرر خبرگزاری فارس به فرصت یک ماهه تبدیل شد تا مردم و بیماران همچنان در مشکل نبود دستگاه سی‌تی‌اسکن در بیمارستان آیت‌الله موسوی منتظر نوبت بوده و ازدحام کنند.

رئیس بیمارستان ولی‌عصر زنجان مجددا در پی پیگیری‌های خبرنگار در تاریخ سوم اردیبهشت در سخنانی اظهار داشت: سی‌تی‌اسکن چند بیمارستان در سطح کشور مانند بیمارستان ولی‌عصر خراب شده است و با توافق به عمل آمده تا یک ماه آینده قطعه مورد نظر تهیه و دستگاه‌های مورد نظر راه‌اندازی می‌شود.

بدقولی‌های آقای رئیس به همین جا ختم نشد بلکه با پایان یافتن مهلت یک ماهه این دستگاه همچنان خراب است و مشکلات بیماران نیز چندین برابر شده است.

*کوتاهی شرکت تامین‌کننده قطعات

هفتم خرداد رئیس بیمارستان ولی‌عصر زنجان در سخنانی از کوتاهی شرکت تامین‌کننده قطعات دستگاه سی‌تی‌اسکن این بیمارستان زنجان خبر داد.

وی بار دیگر با اعلام مهلت یک ماهه اضافه می‌کند، با پیگیری‌های به عمل آمده و توافق وزارتخانه با شرکت وارد کننده قطعات، در یک ماه آینده مشکلات این دستگاه حل می‌شود.

امیدواریم لااقل این‌بار مسئولان به وعده خود عمل کنند تا شاهد راه‌اندازی هرچه سریعتر این دستگاه و رفع مشکلات بیماران باشیم.

*وزارت محترم بهداشت و مسئولان استان، مردم را دریابند

به نظر می‌رسد باید مسئولان وزارت بهداشت و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان خود را جای مردم بگذارند و برای حل مشکلات آنها تلاش کنند.

انتظار مردم این است که امکانات برای همه مردم به عدالت و در همه مناطق کشور توزیع شود، تا بیماری مجبور نباشد برای دسترسی به کمترین امکانات پزشکی به استان‌های دیگر مراجعه کند که این امر هزینه‌های زیادی را به بیماران تحمیل می‌کند.

به دلیل نبود امکانات در برخی مناطق کشور بیماران مجبورند به جای این که فقط به فکر بیماری خود باشند، به فکر نبود امکانات و فراهم‌کردن امکانات در دیگر مناطق باشند که این امر با اصل عدالت تناقض دارد و مسئولان بخش بهداشت و درمان باید تلاش کنند که امکانات در همه مناطق کشور به طور یکسان فراهم شده و در این زمینه تبعیضی صورت نگیرد، چرا که مردم ایران شایستگی داشتن بهترین امکانات را دارند و کوتاهی هیچ مسئولی در این زمینه زیبنده ملت ایران نیست.

=======================

گزارش از: قنبر رسولی خبرنگار فارس در زنجان

=======================

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول