اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

دستگاه قضائی با محوریت عدالت باورآفرین باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه اردبیل گفت: دستگاه قضائی با محور قرار دادن عدل و قسط در رسیدگی به پرونده‌ها و صدور حکم باور و اعتمادآفرین باشد.

دستگاه قضائی با محوریت عدالت باورآفرین باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی بعد از ظهر امروز در دیدار با مسئولان قضائی اردبیل همزمان با هفته قوه قضائیه اظهار داشت: اگر این اعتماد و باور شکل بگیرد که دستگاه قضائی در صدور احکام عدالت را بر همه چیز اولی دانسته و ترجیح می‌دهد این خود بزرگترین خدمت به نظام در اعتلا و ارتقاست.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر چنین نگاه و نگرشی در مردم نسبت به دستگاه قضائی ایجاد شده است خاطرنشان کرد: منشوری که حضرت علی(ع) در حکومت‌داری و توصیه به انتخاب قضات عادل و حقیقت‌بین داشته است می‌تواند برای همیشه دستگاه قضائی ما را از آسیب‌ها و تهدیدات احتمالی برحذر کند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه عملکرد قوه قضائیه مایه افزایش اعتماد عمومی است تصریح کرد: تقویت نظارت مهمترین نیاز امروز قوه قضائیه در کشور می‌باشد.

وی با ابراز خرسندی از سیاست‌های کلان مدیریتی قوه قضائیه در دوره آیت‌الله لاریجانی تاثیر قوه قضائیه بر سرنوشت مردم و جامعه را یادآور شد و اضافه کرد: گسترش عدل و عدالت در جامعه منحصر به دستگاه قضایی نیست و همه باید در زندگی فردی و اجتماعی خود تسلیم عدالت باشند.

امام جمعه اردبیل با گرامیداشت فاجعه هفت تیر و یاد و خاطره شهید بهشتی معمار دستگاه قضایی و 72 تن از یاران انقلاب با اشاره به جایگاه عدل و عدالت در هستی و آفرینش تصریح کرد:  زمین و آسمان‌ها به واسطه عدل استوار شده است.

عاملی با بیان اینکه هدف از بعثت انبیای الهی، اجرای عدالت در جامعه بوده است اظهار داشت: اجرای عدل و تحقق عدالت هدف مشترک ائمه معصومین (ع) و فلسفه عاشورا و خلقت جهان آفرینش است.

وی ادامه داد: شیعه بین دو عدل تعریف می‌شود که همان عدالت علی (ع) و عدالت حضرت مهدی(عج) است و به واسطه و برکت حاکمیت این اعتقاد ایران اسلامی باید الگویی برای تمام کشورهای جهان باشد.

در این دیدار رئیس کل دادگستری استان اردبیل نیز در سخنانی اظهار داشت: در سال‌های اخیر بسیاری از موانع و مشکلات دستگاه قضائی در ورود پرونده‌ها به مراجع قضائی برطرف شده ولی همچنان کثرت پرونده‌های ورودی به محاکم قضائی ما را رنج می‌دهد.

غلامعلی رضایی با یادآوری اینکه بیشتر این پرونده‌ها در استان اردبیل اختلافات ارثی، خانوادگی و دعواهای اجتماعی است اضافه کرد: در این زمینه باید فرهنگ صلح و سازش را در جامعه گسترش داد.

رئیس شورای عالی قضایی استان اردبیل با اشاره به پرونده‌های وارده و نحوه رسیدگی به آنها کمبود شدید کادر قضایی را از مهمترین مشکلات دادگستری استان برشمرد.

رضایی در عین حال گسترش صلح و سازش، کاهش اطاله دادرسی، گسترش ارتباط با مردم و مسائل فرهنگی، اجرای طرح ابتکاری ارزیابی عملکرد قضات استان و اجرای سریع احکام قطعی دادگاه‌ها بدون فوت وقت را از مهمترین اقدامات صورت گرفته در دادگستری عنوان کرد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول