اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شهرک‌های صنعتی بویین‌زهرا خبر داد

امکان‌سنجی 22 طرح صنعتی در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیر شهرک‌های صنعتی شهرستان بویین‌زهرا از امکان‌سنجی بیش از 22 طرح صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین خبر داد.

امکان‌سنجی 22 طرح صنعتی در قزوین

حسین اسدی عصر امروز در حاشیه بازدید از شهر صنعتی دانسفهان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بویین‌زهرا با اشاره به اینکه طرح تقویت و توسعه ساختاری شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین در ماه‌های اخیر با جدیت در حال پیگیری است، اظهار کرد: طرح کمک به نوسازی و تجدید ساختار صنایع کوچک و متوسط استان قزوین یک طرح بسیار ارزشمند در حوزه توسعه صنعتی است که با جدیت و دغدغه‌ فراوانی از سوی مسئولان و مدیران مجموعه‌ها صنعتی استان قزوین در حال انجام است.

مدیر شهرک‌های صنعتی شهرستان بویین‌زهرا با بیان اینکه در این طرح حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مالی از صنایع کوچک و بزرگ در قالب اعطای تسهیلات با سود و کار‌مزد یارانه‌ای صورت می‌گیرد، افزود: مشارکت در طرح‌های بهینه‌سازی مربوط به مصرف انرژی، زنجیره ارزش و نیز اصلاح فرایند واحد‌های تولیدی از جمله برنامه‌های دیگری است که در طرح کمک به نوسازی و تجدید ساختار صنایع کوچک و بزرگ استان قزوین با جدیت دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های صنعتی بخش کلان در کشور هدایت سرمایه‌گذاری به سمت طرح‌های صنعتی از منظر آمایش سرزمینی است، تصریح کرد: انجام مطالعات و پژوهش‌های مربوط به امکان‌سنجی طرح‌ها و مجموعه‌های صنعتی از ابتدای سال 86 در سطح نواحی استان قزوین در دستور و برنامه کاری قرار گرفته و با جدیت نیز دنبال می‌شود.

مدیر شهرک‌های صنعتی شهرستان بویین‌زهرا با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 22 طرح صنعتی و نیمه‌صنعتی مرحله امکان‌سنجی را زیر نظر متخصصان و کارشناسان گذرانده‌اند، عنوان کرد: در سال جاری 16 طرح دیگر نیز شامل این امکان‌سنجی استانی قرار گرفته و مورد پژوهش و مطالعه قرار می‌گیرند.

اسدی با بیان اینکه هدف از اجرا، آماده‌سازی و انجام طرح‌های صنعتی ارائه اطلاعات و آمار و ارقام صحیح و راه‌گشای صنعت استان قزوین و کشور به عموم مردم و مسئولان است، بیان کرد: یکی از فوائد و نتایج بسیار ارزشمند برپایی چنین طرح‌های صنعتی کاهش خطای سرمایه‌گذاری و همچنین جلو‌گیری مستقیم از هدر رفت و از بین رفتن منابع مالی و بودجه‌ای سرمایه‌گذاران متقاضی حضور در شهرک‌های صنعتی است.

وی اضافه کرد: قطعا با این‌گونه برنامه‌ریزی‌های خوب و ارزشمند در سطح استان قزوین می‌توان به توسعه و پیشرفت متوازن‌تر دست پیدا کرد.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول