اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر اقتصاد و دارایی جمهوری خودمختار آجاریا:

"آجاریا" آماده ارائه نمایشگاه دایمی برای صنعتگران ایرانی است

خبرگزاری فارس: وزیر اقتصاد و دارایی جمهوری خودمختار آجاریا از آمادگی کشور متبوعش برای ارائه غرفه های دایمی به هنرمندان صنایع‌دستی ایران خبر داد.

"آجاریا" آماده ارائه نمایشگاه دایمی برای صنعتگران ایرانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، «داژا بولوآزده» بعدازظهر امروز در بازدید از نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی جاده ابریشم در تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: راه‌اندازی نمایشگاه‌های دایمی صنایع‌دستی ایران در "آجاریا" روابط فرهنگی و هنری دو کشور را بیش از پیش توسعه می‌دهد.

وی خواستار ارتباط بیشتر این دو کشور در حوزه صنایع‌دستی شد و افزود: انتظار برگزاری چنین نمایشگاه بزرگ و پرباری را در تبریز نداشتم.

بولوآزده خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی موجب شناساندن صنایع‌دستی کشورها و آشنایی بیشتر آنان با فرهنگ و آداب و رسوم یکدیگر می‌شود.

وی با بیان اینکه صنایع‌دستی ایران در این کشور به‌خوبی شناسانده نشده است، تاکید کرد: برای فروش محصولات تولیدی صنایع‌دستی ایران آماده ارائه زمین و مکان به این صنعتگران هستیم.

وی با اشاره به اینکه صنعت فرش ایران بسیار با ارزش و بدون رقیب است، ادامه داد: صنایع‌دستی ایران از تنوع زیادی برخوردار است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی نیز گفت: آماده افزایش تعامل با کشور گرجستان و آجاریا هستیم.

تراب محمدی افزود: در صورت ارائه زمین و امکانات مناسب برای هنرمندان صنایع‌دستی ایرانی این سازمان سرمایه‌گذار و صنعتگر برای حضور در این کشور معرفی خواهد کرد.

کشور گرجستان دو جمهوری خودمختار آجاریا  و اوستیای جنوبی (به گرجی: منطقهٔ تسخینوالی) است که در شمال کشور و در همسایگی روسیه هستند.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول