اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین:

وحدت دستگاه‌های اجرایی مشکلات جوانان را مرتفع می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: با ایجاد بسیج و وحدت فرهنگی بین دستگاه‌های اجرایی مشکلات جوانان در جامعه سریع‌تر برطرف می‌شود.

وحدت دستگاه‌های اجرایی مشکلات جوانان را مرتفع می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محسن حق‌شناس امروز در خطبه‌های پیش از نماز جمعه با بیان اینکه حضرت علی‌اکبر (ع) بهترین الگو برای آحاد جامعه به‌خصوص جوانان است، اظهار کرد: باید برای معرفی این الگو بین جوانان بیشتر تلاش شود تا جوانان از صبر، مقاومت، وفاداری، شجاعت و شهادت‌طلبی این حضرت الگوگیری کنند.

وی با بیان اینکه ولادت حضرت علی‌اکبر (ع) روز جوان نام‌گذاری شده است، بیان کرد: باید ویژگی‌های بارز یک جوان را در این روز به جوانان معرفی کرد تا آنان با الگوگیری از آن بتوانند در زندگی موفق‌تر باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین اضافه کرد: حضرت علی‌اکبر (ع) از همه ویژگی‌های اخلاقی و انسانی یک جوان برخوردارند و می‌تواند الگوی خوبی برای آنان معرفی شود.

حق‌شناس با اشاره به اینکه مردم اقشار مختلف جامعه در ولادت حضرت زهرا (س) به مقام مادر و در ولادت امام علی (ع) به مقام پدر اهمیت می‌دهند و فرزندان از مقام والدین تجلیل می‌کنند، گفت: باید در ولادت علی‌اکبر (ع) به مقام جوان توجه ویژه کرد و والدین از جوانان خود در این روز تجلیل کنند تا محبت بین آنان ارتقا یابد.

وی با اشاره به ادغام سازمان جوانان و سازمان تربیت‌بدنی که در سال گذشته انجام شده است، اظهار کرد: با ادغام این 2 سازمان، سازمان جدیدی به نام ورزش و جوانان تشکیل که به حوزه‌های مختلف ورزش و جوانان اهمیت ویژه داده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه شورانگیزترین زندگی هر انسان در مرحله جوانی است، ابراز کرد: با تقویت ارزش‌های انسانی بین جوانان می‌توان آنان را از آسیب‌ها و آفت‌های اجتماعی در جامعه حفظ کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین ادامه داد: باید جوانان را بیشتر به معارف اسلامی از جمله قرآن کریم آشنا کرد تا در برابر تهاجم فرهنگ غرب آسیب‌ناپذیر باشند.

جوانان ایرانی بزرگ‌ترین و عظیم‌ترین سرمایه کشور

وی با اشاره به اینکه ایران از سرمایه‌های عظیم منابع انرژی برخوردار است، گفت: جوانان ایرانی بزرگ‌ترین و عظیم‌ترین سرمایه کشور هستند که باید مسئولان مربوطه برای برطرف کردن آنان در جامعه بیشتر تلاش کنند.

حق‌شناس ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های دقیق در همه زمینه‌ها از جمله اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان می‌توان آرامش و امنیت فکری آنان را در جامعه ارتقا داد.

وی با بیان اینکه برطرف کردن مشکلات جوانان مختص به یک سازمان نیست، گفت: باید همه دستگاه‌های اجرایی و اقشار مختلف جامعه برای برطرف کردن مشکلات جوانان با یکدیگر همکاری کنند تا مشکلات آنان سریعتر در جامعه برطرف شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه جوانان با اقتدا کردن به حضرت علی‌اکبر (ع) به جبهه‌های جنگ تحمیلی رفتند، یادآور شد: در 8 سال دفاع مقدس جوانان حضور بیشتری داشتند و با صبر و شکیبایی در برابر دشمن بعثی مبارزه کردند تا ایران به پیروزی انقلاب اسلامی رسید.

ازدواج آسان و اسلامی بین جوانان سرعت بیشتری یابد

وی با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر اینکه "ازدواج آسان و اسلامی بین جوانان سرعت بیشتری یابد"، گفت: با محقق شدن این هدف بسیاری از مشکلات جوانان از جمله ازدواج، سریعتر در جامعه برطرف می‌شود.

 حق‌شناس با بیان اینکه باید تلاش کرد تا سن مطلوب ازدواج بین جوانان در جامعه محقق شود، گفت: سن ازدواج مطلوب بین خواهران بین 15 تا 23 سال و برادران بین 18 تا 28 سال است که با رسیدن به این هدف آسیب‌های فرهنگی در جامعه بین جوانان کاهش می‌یابد.

این مقام مسئول ادامه داد: با ایجاد بسیج و وحدت فرهنگی بین دستگاه‌های اجرایی مشکلات جوانان در جامعه سریعتر برطرف می‌شود و آنان در زمان کوتاه‌تری به موفقیت‌های چشم‌گیر در زندگی می‌رسند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین ابراز کرد: باید مخترع، طلبه، دانشجو و دانش‌آموز جوان نمونه بین جوانان معرفی شود تا آنان بهتر الگوگیری کنند و با تحقق این امر جوانان بیشتر تلاش کنند.

وی یادآور شد: حضرت علی‌اکبر (ع) در سال 33 قمری به دنیا آمد و با 27 سال سن در کربلا در دفاع از ارزش‌های اسلامی به شهادت رسید تا دین اسلام در دنیا حفظ شود.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول