اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زاهدان:

روز قدس روز غیرت و عدالت در کنار مظلومیت مسلمانان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه زاهدان گفت: روز قدس تجلیگاه حضور مسلمانان جهان بوده و روز غیرت و عدالت در کنار مظلومیت مسلمانان در برابر ستیزه‌جویان است.

روز قدس روز غیرت و عدالت در کنار مظلومیت مسلمانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های این هفته زاهدان در مصلای قدس اظهار داشت: روز قدس از همان زمان تأسیس از رشد و تعالی برخوردار شده و هر ساله نیز ویژگی‌های خاصی دارد.

وی افزود: از ویژگی‌های بارز این روز، حضور با عظمت و گسترده مسلمین جهان است که هر ساله با شکوه‌تر از سال قبل برگزار می‌شود که این نشان دهنده بیداری مسلمانان است.

خطیب جمعه زاهدان ادامه داد: حضور حماسی مردم استان سیستان و بلوچستان در راهپیمایی امروز نشان از هوشیاری و بیداری کامل آنان در مقابل توطئه‌های دشمنان دارد که این بار هم با مشارکت حداکثری خود تاریخ این استان را به غیرت، وحدت و یکپارچگی مزین کردند.

سلیمانی بیان داشت: به پشتیبانی و حمایت مردم مسلمان ایران است که روز به روز رژیم غاصب صهیونیستی خوارتر و ذلیل‌تر می‌شود و به شکست نزدیک می‌شود چه بسا که در جنگ 33 روزه با لبنان و 22 روزه غزه شاهد خرد شدن این غده سرطانی هستیم که نتوانست در مقابل این جنگ‌ها دوام آورد و جواب دندان شکنی از مردم لبنان و غزه گرفت.

وی تصریح کرد: حمایت ملت ایران و سایر مسلمانان از مردم مظلوم فلسطین سبب شده تا آنان مقاوم‌تر از همیشه در مقابل رژیم غاصب ایستادگی کنند.

امام جمعه زاهدان افزود: ظرفیت تمدن سازی اسلام بر گرفته از روح انقلاب اسلامی است و این انگیزه تمام جهان اسلام را فراگرفته است.

سلیمانی بیان کرد: امروز دنیای متمدن غرب حرف از حقوق بشر می‌زند در حالی که داوری را در طاقچه گذاشته و به فراموشی سپرده‌اند، کجاست حقوق بشری که از آن دم می‌زنید؟ آیا آن را در افغانستان، عراق، میانمار، فلسطین و... می‌بینید؟

وی گفت: دنیای استکبار نمی‌تواند فناوری‌های علمی و انرژی هسته‌ای ایران را قبول کند در حالی که از فناوری‌های انرژی هسته‌ای رژیم غاصب صهیونیستی دفاع می‌کند.

خطیب جمعه زاهدان ادامه داد: دنیای غرب با اعلام دموکراسی در کشورهایشان همیشه کشور ایران را زیر سؤال می‌برند در حالی که مخالفت‌ها و تظاهرات مختلفی که در کشورهای غرب بر علیه حکومت‌هایشان برپا می‌شود را نادیده گرفته و دم از دموکراسی می‌زنند آیا این دموکراسی شماست؟

سلیمانی افزود: تمام سعی و تلاش استکبار و دنیای غرب این است که نظام جمهوری اسلامی ایران را از هم بپاشند اما در میان غیرت و شجاعت ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی، دست و پا زده و به جایی نمی‌رسند.

وی اضافه کرد: خیزش‌ها و حرکت‌های اسلامی در نقاط مختلف جهان برگرفته از انقلاب اسلامی ایران است که امروز نتیجه و ثمره آن حضور میلیون‌ها مسلمان در راهپیمایی روز جهانی قدس است.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: در راهپیمایی روز قدس هرچه حضور مردم بیشتر باشد و فریادها بلند، مردم فلسطین مقاوم‌تر شده و به زودی ریشه ظلم و جنایت رژیم غاصب خشک خواهد شد.

سلیمانی ادامه داد: حمایت و پشتیبانی مسلمانان از یکدیگر، مخالفان سوریه را نیز به کام نابودی خواهد کشاند.

وی به زلزله آذربایجان شرقی اشاره کرد و مصیبت وارده به مردم این منطقه را تسلیت گفت و از مردم خواست تا با کمک‌های خود، هموطنان آسیب دیده خود را یاری رسانند.

امام جمعه زاهدان در پایان از حضور مردم شیعه و سنی در راهپیمایی امروز تشکر کرد.

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول