اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پنج ماه نخست امسال

عراق پذیرای بیشترین کالاهای صادراتی از ایران است

خبرگزاری فارس: ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی گفت: پنج ماه نخست امسال کشور عراق بیشترین میزان کالاهای صادراتی ایران را پذیرا بوده است.

عراق پذیرای بیشترین کالاهای صادراتی از ایران است

مسیر هاشم سیداحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به 10 کشور عمده صادرات آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: پنج ماه نخست امسال 139 میلیارد دلار صادرات از طریق آذربایجان‌غربی به کشور عراق انجام گرفته است.

وی سهم کشور عراق از کل صادرات استان را 60 درصد اعلام کرد و افزود: پس از کشور عراق ترکیه با 57 میلیون دلار صادرات، رتبه دوم صادرات استان را دارد.

سیداحمدی سهم ترکیه از کل صادرات استان را در پنج ماه نخست سال جاری 25 درصد اعلام کرد.

وی با بیان اینکه کشورهای عمده صادرات استان پس از عراق و ترکیه به ترتیب جمهوری آذربایجان، افغانستان، ترکمنستان، آلمان، مونته‌نگرو، روسیه و گرجستان هستند، تصریح کرد: جمهوری آذربایجان و افغانستان به ترتیب با 5 میلیون دلار و چهار میلیون دلار صادرات در پنج ماه نخست سال جاری دو درصد از کل صادرات استان را به خود اختصاص داده‌ است.

سیداحمدی ادامه داد: در این مدت سه میلیون دلار صادرات به ترکمنستان داشتیم که در این راستا شاهد سهم یک درصدی ترکمنستان از کل صادرات استان هستیم.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی با بیان اینکه آلمان نیز پذیرای صادرات 3 میلیون دلاری ایران در سال جاری است، گفت: ارزش کالاهای صادراتی به کشور مونته‌نگرو در پنج ماه نخست سال جاری دو میلیون دلار است.

سیداحمدی با اشاره به صادرات دو میلیون دلاری به روسیه در پنج ماه نخست سال جاری، افزود: در این مدت یک میلیون دلار صادرات به گرجستان داشتیم.

وی سهم سایر کشورها از کل صادرات استان را در این مدت هفت درصد عنوان کرد و اظهار داشت: 16 میلیون دلار به سایر کشورها صادرات انجام داده‌ایم.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول