اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خرم‌دره خبر داد

تجهیز 1400 هکتار از اراضی خرم‌دره به آبیاری نوین

خبرگزاری فارس: فرماندار خرم‌دره گفت: تاکنون یک هزار و 400 هکتار از اراضی کشاورزی خرمدره مجهز به آبیاری تحت فشار و لوله‌گذاری به مزارع شده است.

تجهیز 1400 هکتار از اراضی خرم‌دره به آبیاری نوین

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌دره، رحیم نوری‌پور ظهر امروز در جمع مردم این شهر با اشاره به مسئله گازرسانی به روستاهای شهرستان خرمدره اظهار داشت: تا پایان سال مالی سال جاری، 99 درصد اهالی روستاهای خرم دره از نعمت گاز لوله‌کشی بهره‌مند می‌شوند.

وی در ادامه به مسئله کشاورزی و لزوم توسعه آن در شهرستان خرم‌دره اشاره و خاطرنشان کرد: تاکنون یک هزار و 400 هکتار از اراضی کشاورزی خرمدره مجهز به آبیاری تحت فشار و لوله‌گذاری به مزارع شده است.

فرماندار شهرستان خرم‌دره افزود: یک هزار هکتار هم در دست اجرا است که در همین زمینه تلاش شده تا اجرای تمام مزارع به این سیستم در شهرستان فراهم شود.

وی به افتتاح مجتمع مرغ مادر خرمدره اشاره و تصریح کرد: مجتمع مرغ مادر خرمدره در زمینی به مساحت 135 هکتار واقع شده است.

نوری‌پور اضافه کرد: این مجتمع با ظرفیت روزانه 150 هزار قطعه در هر دوره پرورش امکان تولید 19 میلیون قطعه جوجه یک روزه را دارد.

وی تصریح کرد: این مجتمع می‌تواند دو درصد تولید کشور از محل جوجه یک روزه و دو درصد از مرغ گوشتی کشور را تامین کند.

فرماندار شهرستان خرم‌دره با اشاره به میزان اشتغالزایی مجتمع مرغ مادر گفت: این مجتمع نقش اساسی در تولید و اشتغالزایی 200 نفر به صورت مستقیم و 800 نفر به صورت غیر مستقیم را در منطقه خرمدره خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به سرشماری نفوس و مسکن سال 85 در شهرستان خرم‌دره بیان داشت: در سرشماری سال 85 نرخ بیکاری 14 درصد بود که این موضوع با تلاش و پیگیریهای مداوم و با جذب سرمایه‌گذار و ایجاد واحدهای تولیدی بزرگ و کوچک، نرخ بیکاری در شهرستان به میزان قابل توجهی کاهش داشته است.

نوری‌پور افزود: در این مورد با تدابیر و اقدامات مناسب، اشتغالزایی برای حدود 3 هزار نفر در شهرستان صورت گرفته است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول