اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده رباط کریم در مجلس تشریح کرد

دستاوردهای بازدید مسئولان رباط‌کریم از مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام تداوم در ارسال کمک‌های مردم این شهرستان به مردم زلزله‌زده آذربایجان شرقی، نتایج سفر برخی از مسئولان رباط کریم به مناطق آسیب‌دیده را تشریح کرد.

دستاوردهای بازدید مسئولان رباط‌کریم از مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی

ابراهیم نکو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رباط کریم اظهار داشت: پس از انتشار اخبار ناگوار زلزله آذربایجان شرقی و همچنین انتشار آمار خسارات جانی و مالی شهروندان آذری‌ زبان، مردم شهرستان رباط کریم بلافاصله ضمن ابراز همدردی با آسیب‌ دیدگان این حادثه،‌ برای کمک‌ و امدادرسانی به نیازمندان اقدام کردند.

این مسئول تصریح کرد: تاکنون چندین نوبت کمک‌های مردمی به صورت نقدی و غیر نقدی توسط مردم رباط کریم جمع‌آوری و با هدایت دستگاه‌های مسئول مانند کمیته امداد و هلال احمر به مناطق زلزله‌زده ارسال شده است.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه سفر مسئولان شهرستان‌های رباط کریم و بهارستان به آذربایجان شرقی با چه هدفی انجام شده، گفت: طی روزهای اخیر به اتفاق یک کاروان متشکل از ائمه محترم جمعه شهرستان‌های فوق و همچنین فرماندار رباط کریم، بهارستان و برخی از مسئولان دستگاه‌های امدادی، بهداشتی و پزشکی به منطقه مسافرتی را انجام دادیم و از نزدیک با مشکلات و نیازهای هموطنان آسیب دیده آشنا شدیم.

* لزوم توجه همگانی به مناطق زلزله‌زده

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی گفت: ما از نزدیک خساراتی که این عزیزان متحمل شده را مشاهده و درک کرده و متوجه شدیم که برخی از روستاهای آذربایجان شرقی به صورت کامل نابود شده‌ است.

نکو ادامه داد: علیرغم اقدامات و کمک‌ رسانی‌های خوبی که توسط مردم و دستگاه‌های مسئول به مناطق زلزله‌زده صورت گرفته، شاهد بودیم که نیازهای مردم به ویژه به مواد غذایی، اقلام بهداشتی و امدادهای پزشکی به طور کامل تامین نشده و نیاز است که کمک‌های بیشتری به شهروندان آسیب دیده صورت گیرد.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه فصل سرما نزدیک است و مناطق فوق جزو شهرها و روستاهای سردسیر کشور هستند، نیازمند توجه ویژه و همگانی به این مشکل هستیم تا پیش از آغاز فصل سرما مردم حداقل سرپناه گرم داشته باشند.

* تداوم ارسال کمک‌های مردم رباط کریم به مردم زلزله‌زده

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی همچنین از جمع‌آوری و ارسال یک کامیون اقلام غذایی و بهداشتی دیگر به همراه 500 میلیون ریال وجه نقد به مناطق زلزله‌زده که از سوی شهروندان رباط کریم و بهارستان اهدا شده خبر داد و گفت:‌ باید کمک‌رسانی به مناطق فوق تداوم داشته باشد تا نیاز مردم به طور کامل تامین شود.

نکو در پایان اعلام کرد: در همین راستا جمع‌آوری و ارسال کمک‌های مردمی از شهرستان‌های رباط کریم و بهارستان نیز تداوم یافته و امیدواریم بخشی از نیازها و مشکلات مردم آسیب‌دیده در مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان را با این کمک‌ها برآورده کنیم.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول