اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور کتابخانه‌های عمومی ابهر خبر داد

فعالیت 16 کتابخانه عمومی در شهرستان ابهر

خبرگزاری فارس: مسئول امور کتابخانه‌های عمومی ابهر تعداد کتابخانه‌های عمومی این شهرستان تا پایان تیر ماه سال جاری را 16 باب اعلام کرد.

فعالیت 16 کتابخانه عمومی در شهرستان ابهر

احمد بختیاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ابهر با بیان اینکه تا سال 57 فقط یک باب کتابخانه در شهرستان ابهر فعالیت می‌کرد، اظهار داشت: این کتابخانه دارای یک هزار عضو فعال بود.

وی افزود: میانگین ماهانه مراجعان به کتابخانه 2 هزار نفر و تعداد منابع کتابخانه‌ نیز یک هزار و 500 جلد بود.

مسئول کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر تعداد کتابخانه‌های عمومی این شهرستان پیش از روی کار آمدن دولت‌ نهم را 12 باب اعلام و خاطرنشان کرد: تعداد اعضای فعال این کتابخانه‌ها به میزان 7 هزار و 562 نفر بود.

وی تصریح کرد: این کتابخانه‌ها 20 هزار نفر میانگین ماهانه مراجعان را داشته و آمار تعداد منابع این 12 کتابخانه 92 هزار جلد کتاب بود.

بختیاری در ادامه تعداد کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر تا پایان تیر ماه سال جاری را 16 باب اعلام و اضافه کرد: این کتابخانه‌ها تعداد 12 هزار عضو فعال دارند.

وی در ادامه به طرح‌های اجرایی کتابخانه‌های عمومی اشاره و بیان داشت: طرح شبکه کتابخوانان حرفه‌ای با هدف ترویج فرهنگ مطالعه مفید و شرکت عموم افراد در مسابقه‌های ماهانه کتابخوانی با عنوان «من کتاب می‌خوانم» به صورت مکتوب و آنلاین در حال برگزاری است.

مسئول کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر افزود: طرح «کتاب من» نیز با هدف تکریم کتابخوانان و تامین منابع درخواستی و مورد نیاز اعضای کتابخانه‌های عمومی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح این چند کتاب گفت: این طرح با هدف معرفی منابع مفید به وسیله پوستر و ارائه سیر مطالعاتی و همچنین طرح اهدای کتاب با هدف غنی‌سازی منابع کتابخانه‌ها و جمع‌آوری و ساماندهی منابع مازاد وجود در منازل اجرا می‌شوند.

بختیاری اضافه کرد: طرح عضویت خانوادگی نیز با هدف عضویت همه اعضای خانواده در کتابخانه‌های عمومی با تخفیف 50 درصد برای توسعه فرهنگ مطالعه مفید در خانواده‌ها در حال اجرا است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول