اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فردوس:

راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی توسعه تعاونی‌هاست

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان فردوس گفت: راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی تشکیل و توسعه تعاونی‌های مختلف است.

راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی توسعه تعاونی‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حجت‌الاسلام محمدرضا بابایی ماهانی‌نژاد صبح امروز در همایش تعاون، اشتغال و توسعه در شهرستان فردوس اظهار کرد: تعاون ریشه در مکتب اسلام دارد و در قرآن کریم نیز صراحتاً بر موضوع تعاون تاکید شده است.

وی افزود: ساخت مسجد قبا به عنوان نخستین مسجد مسلمانان توسط پیامبر اکرم(ص) و گروهی از یاران ایشان نوعی کار تعاونی است و حضرت محمد (ص) در زمان ساخت این مسجد به طور صریح فرمان تعاون را صادر کردند.

امام جمعه فردوس با اشاره به اینکه تعاون ریشه در آموزه‌های دینی دارد، تصریح کرد: فرهنگ دینی و انقلابی است، بنابراین اگر مردم به منش پیامبر اعظم (ص) توجه کنند فرهنگ تعاون در کشور افزایش می‌یابد.

بابایی ماهانی‌نژاد راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی کشور را ایجاد تعاونی‌های مختلف دانست و یادآور شد: دولت‌ نهم و دهم در ارتباط با تعاونی‌ها بسیار موفق عمل کرده‌ و اشتغال زیادی در تعاونی‌ها ایجاد شده است.

مدیرعامل تعاونی ملی فراگیر شهرستان فردوس نیز از فعالیت این تعاونی از سه ماه گذشته خبر داد و گفت: این تعاونی در حال حاضر دارای 12 نفر نیروی کار و 3 میلیارد ریال گردش مالی بوده و تاکنون نیز هیچ تسهیلاتی از سوی نهادهای دولتی دریافت نکرده است.

مهدی روشن افزود: بیش از 70 درصد اعضای تعاونی‌ ملی فراگیر را افراد زیرپوشش بهزیستی و 30 درصد دیگر را تعاونی‌های فعال سطح شهرستان تشکیل می‌دهند و برای فعالیت‌ بیشتر این تعاونی نیازمند حمایت و اعطای تسهیلات از سوی دولت هستیم.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول