اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید استان چهارمحال و بختیاری خبر داد

تهیه نرم‌افزاری برای حفظ آثار و خاطره شهدای چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثاگران استان چهارمحال و بختیاری از تهیه نرم‌افزار برای حفظ آثار، نام و خاطره شهدای استان خبر داد.

تهیه نرم‌افزاری برای حفظ آثار و خاطره شهدای چهارمحال و بختیاری

علی امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: هفته دفاع مقدس هر ساله از 31 شهریور تا ششم مهر برگزار می‌شود و این هفته از آن جا که دفاع در برابر استکبار و در واقع جهادی در برابر کفر بود، دفاع مقدس نام گرفت.

وی افزود: فلسفه دفاع مقدس در سال 57 شکل گرفت، زمانی که دشمن با پشتیبانی اتحادیه عرب از زمین و هوا به کشور ما هجوم می‌آورد و با هجومی ناجوانمردانه درست زمانی که هنوز نیروی زمینی قوی و منابع دفاعی خوبی نداشتیم به دنبال تجزیه کشور گام برداشت.

وی با اشاره به برخی از برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری گفت: امروز همزمان با اولین روز بازگشایی مدارس، زنگ مقاومت و پیروزی در مدارس شاهد استان نواخته شد.

امیری با اشاره به اینکه در استان تعداد 13 مدرسه شاهد وجود دارد، خاطرنشان کرد: امروز با حضور در مدارس شاهد خاطرات دوران دفاع مقدس را به دانش‌آموزان بازگو کردیم و از رشادت‌های شهیدان دانش‌آموز کشور برای دانش‌آموزان نسل جدید سخن گفتیم.

رئیس بنیاد شهید استان چهارمحال و بختیاری تعداد شهدای استان را 2 هزار و 400 شهید برشمرد و گفت: در این هفته و به مناسبت هفته دفاع مقدس عطرافشانی و غبارروبی گلزارهای شهدا را خواهیم داشت و همچنین پرده‌برداری از طرح‌های دیواری سرداران شهید در نافچ، شهرکرد و چالشتر توسط بنیاد شهید شهرکرد از دیگر برنامه‌ها است.

امیری در ادامه تصریح کرد: شروع نصب تابلوهای فلزی 3 در 5 ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در ورودی شهرها بر اساس نامه ارسال شده جهت تکمیل تفاهمنامه با شهرداری‌های مذکور در نامه ارسال شده و همکاری برای برپایی نمایشگاه آثار شهدا در شهرستان‌ها توسط بنیاد شهید استان از جمله برنامه‌ها است.

وی از تهیه نرم‌افزار برای حفظ آثار و نام و خاطره شهدا در استان خبر داد و گفت: به زودی نرم‌افزاری طراحی می‌شود که برای هر شهید گنجینه‌ای داشته باشیم که این نرم‌افزار تا حدودی آماده شده است.

وی افزود: استان ما برای اولین بار در سطح کشور چنین طرحی را اجرا می‌کند و در واقع با وارد کردن نام شهید در سامانه ما یک سابقه کلی از شهید روی صحنه اجرا می‌شود.

ایشان در انتها از آخرین وضعیت ساماندهی گلزار شهدا در استان خبر داد و گفت: تا به حال نزدیک به نیمی از گلزارها ساماندهی شده و در صورت تامین اعتبار تا پایان سال 92 ساماندهی به طور کامل انجام می‌شود.

انتهای پیام/ل20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول