اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بانوی مسلمان شده کشور آذربایجان:

بزرگ‌ترین ثروت ایران وجود رهبری مدبر است

خبرگزاری فارس: یک بانوی مسلمان شده از کشور آذربایجان در همایش دختران ولایتمدار خطاب به دختران استان همدان گفت: قدر خودتان را بدانید چون ایران با وجود رهبری مدبر و فرزانه، ثروتمند‌ترین کشور جهان است.

بزرگ‌ترین ثروت ایران وجود رهبری مدبر است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ظهر امروز همایش دختران ولایتمدار با حضور تنی چند از مسئولان استانی و دو تن از بانوان تازه مسلمان شده برگزار شد.

پروانه جعفرآقا، یک بانوی آذری است که در این همایش شرکت کرده و دلایل شیعه شدن خود را به سمع و نظر حضار رساند.

وی سابقاً یک خواننده بوده اما بر اساس شفا یافتن در حرم امام رضا(ع) در مکتب اسلام شیعی تحقیق کرد و به این دین مبین گروید.

وی در جمع دختران ولایتمدار استان همدان، با بیان اینکه خانواده من دین و ایمان خاصی نداشت و در واقع لائیک بودیم، اظهار کرد: من تا سن 28 سالگی کاراته کار می‌کردم و در تیم اصلی والیبال آذربایجان نیز عضو بودم.

این بانوی مسلمان شده آذری از علاقه وافرش به خوانندگی گفت و افزود: بنده ارادت خاصی به خوانندگان ترک خصوصاً یکی از زنان خواننده ترک داشتم و وی را الگوی خود می‌دانستم و بر این اساس نیز در دانشگاه به دنبال رشته خوانندگی رفتم.

وی با اشاره به خوانندگی خود، عنوان کرد: به طور ناگهانی یک روز از دو پا فلج شدم و با توجه به اینکه یک همسایه مسلمان داشتیم به من اصرار کرد که مرا به ایران و نزد امام رضا(ع) بیاورد.

جعفرآقا گفت: وقتی به ایران آمدم غیر از مشهد به دیدار آیت‌الله بهجت نیز مشرف شدم.

وی با اشاره به شفا یافتنش از امام رضا(ع) گفت: من در زمانی که خواننده بودم به دیدار یکی از خوانندگان محبوب خودم در ترکیه رفتم و خوانندگی را نقطه اوج خودم می‌دانستم اما با دیدار مشهد و آیت‌الله بهجت نکات مبهمی ذهنم را به خود مشغول می‌کرد که از جمله آن فضای حرم و طلاب بود.

این بانوی مسلمان‌شده آذری بیان کرد: من به نوع مجلل لباس پوشیدن و برهنگی اهمیت می‌دادم و وقتی به ایران آمدیم با مادرم زنان محجبه را تمسخر می‌کردیم و آنها را زنانی بدبخت می‌پنداشتیم.

وی با بیان اینکه در دیگر کشورها ایران را کشوری پایین‌ مرتبه و تروریست می‌دانند، گفت: ما نیز بر همین عقیده بودیم و وقتی در حرم امام رضا (ع) می‌دیدم که مردم آهن می‌پرستند (بوسیدن پنجره فولاد) یا خاک را (سر بر مهر گذاشتن) مقدس می‌پنداشتند، تمسخرم نسبت به ایرانیان بیشتر می‌شد تا اینکه نزد آیت‌الله بهجت رفتم.

جعفرآقا ادامه داد: در حرم امام رضا(ع) با اینکه هیچ نوع اعتقادی نداشتم همگام با مردم شیعه و مسلمان اشک می‌رختم که علت آن را نمی‌دانستم و بر همین اساس نزد آیت‌الله بهجت رفتم و وی و طلابش به من نحوه صلوات فرستادن آموختند.

وی ابراز کرد: پس از بازگشت به کشورم همسایه‌مان که یک زن مسلمان بود به من گفت تو باید حجاب داشته باشی چون به دیدار دو بزرگمرد (امام رضا و آیت‌الله بهجت) رفته‌ای! اما من در عناد به وی گفتم اگر به کعبه هم بروم حجاب نمی‌گیرم!

این بانوی مسلمان شده آذری ادامه داد: در عناد به زن همسایه‌مان گفتم من به ایران می‌روم و حتی طلبه می‌شوم که وی به من خندید و گفت تو یک خواننده‌ای که حتی نمی‌توانی صلوات بفرستی و حجاب کنی پس چطور می‌روی طلبه بشوی؟

جعفرآقا افزود: برای تحقق هدف طلبه شدنم به ایران بازگشتم و شروع به تحقیق و پژوهش کردم و اسلام شیعی را دین کاملی دانستم و بر این اساس نیز به آن گرویدم که از این انتخاب نیز بسیار راضی و خرسند هستم.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه در ایران از نظر فکر و اعتقادی چیزهای بسیاری کسب کرده‌ام، خطاب به دختران ولایتمدار استان همدان، گفت: من به حال شما غبطه می‌خورم که در خانواده مذهبی و با عقیده اسلامی پرورش یافته‌اید نه مثل من در خانواده‌ای لائیک! پس قدر خودتان را بدانید چون ثروتمندترین دختران و کشور جهان هستید چون رهبری بزرگ و فرزانه دارید.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول