اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گلستان:

راهیان نور یک فرهنگ غنی دینی است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: راهیان نور یک فرهنگ غنی دینی است و ما معتقد هستیم این عمل مقدس به منظور فرهنگ‎سازی و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت انجام در کشور انجام می‎شود.

راهیان نور یک فرهنگ غنی دینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان علیرضا جمشیدی عصر امروز در مراسم اعزام نخستین کاروان راهیان نور دانش‌آموزان مقطع دوم دبیرستان که در محل سپاه نینوای گلستان انجام شد، اظهار داشت: به تجربه نیز دریافتیم که دانش‌آموزان جوان و نوجوان و حتی عامه مردم که به سرزمین نور مراجعت می‎کنند با دفتری از معرفت دینی، اخلاقی، اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت برمی‎گردند.

وی با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان و دانشجویان آینده‎سازان نظام دینی هستند، تصریح کرد: این نسل باید در جبهه‎های ایثار و شهادت حضور پیدا کرده و این دفتر معرفت را تورق بزند، مفاهیم آن را دریابد و سپس به سرزمین زندگی دائمی و روزمره‎اش برگردد تا این دفتر معرفت با مفاهیم غنی آن راهبر و راهنمای زندگی‎اش شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با اشاره به اینکه مدیریت نظام دینی باید مبتنی بر آموزه‎های دین و فرهنگ ایثار و شهادت باشد، متذکر شد: زمانی که نظام دینی با فرهنگ ایثار و شهادت مدیریت شود مردم از نعمات آن بهره‎مند و برخوردار خواهند شد.

جمشیدی بیان داشت: ما تجربه کردیم که دانش‌آموزان و دانشجویان پس از مراجعت و برگشت از مناطق جنگی و دفاع مقدس، انسان‎های اخلاقی، مدیر و متدین و نسبت به آینده‎شان موفقیت‎های چشم‌گیری کسب خواهند کرد.

وی در خصوص آغاز رمز کاروان راهیان نور با ندای محمد رسول‌الله تصریح کرد: کشور ایران برای مقابله با تفکر غلط استکباری این رمز را در آغاز نخستین اعزام کاروان‌های راهیان نور قرار داد تا مشت محکمی بر دهان یاوه‎گویان، مستکبران و صهیونیست‎ها باشد.

نخستین اعزام سراسری راهیان نور دانش‌آموزی عصر امروز با حضور علیرضا جمشیدی معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان، حسین کریمی‎اول جانشین سپاه نینوای گلستان و عیسی پایین‎محلی رئیس آموزش و پرورش گلستان و جمعی از مسئولان استانی با رمز یا رسول‌الله انجام شد.

امروز کاروان راهیان نور در شهرستان گرگان در قالب 500 دانش‌آموز دختر راهی مناطق جنوب کشور شد و دانش‌آموزان مقطع دوم دبیرستان، آموزش بخش عملی درس آمادگی دفاعی خود را در مناطق جنوب کشور تجربه می‌کنند.

کاروان راهیان نور بسیج محلات گلستان نیز از اسفند ماه سال جاری در قالب 12 هزار نفر به مناطق جنوبی کشور اعزام خواهند شد.

اعزام دانش‌آموزان در قالب کاروان راهیان نور هر ساله با هدف افزایش روحیه جهادی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام می‎گیرد، آری نسل امروز با دانش‌آموزان زمان جنگ تجدید میثاقی دوباره می‎کنند و اعلام می‎دارند گر چه یک حسین فهمیده از میان‌شان رفته اما امروز هزاران حسین فهمیده مدافع انقلاب اسلامی است چرا که همه ما معتقدیم همگی‎شان از نسل علی‌اکبر (ع) هستند.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول