اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی خبر داد

برپایی بیمارستان صحرایی در شهرستان نهبندان

خبرگزای فارس: مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی از برپایی بیمارستان صحرایی در شهرستان نهبندان خبر داد.

برپایی بیمارستان صحرایی در شهرستان نهبندان

به گزارش خبرگزاری فارس بیرجند به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی، محمدرضا فخر اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده این بیمارستان صحرایی در منطقه عشایری زهاب در فاصله 15 کیلومتری شهر شوسف از توابع شهرستان نهبندان از روز سه‌شنبه 18 مهر‌ماه تا جمعه 21 مهر‌ماه برپا می‌شود.

وی ادامه داد: نام این بیمارستان صحرایی به نام شهید برجسته بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی و کشور به نام «شهید دکتر احمد آتشدست» تعیین شده است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی در ارتباط با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای این بیمارستان صحرایی تصریح کرد: در این بیمارستان صحرایی در روز‌های سه‌شنبه، چهار‌شنبه و پنج‌شنبه به صورت روزانه 10 تیم پزشکی شامل پزشک‌های عمومی، پرستار و پیراپزشک به روستاهای محروم سرکشی کرده و ویزیت رایگان بیماران را در سطح مناطق محروم انجام می‌دهند و روز جمعه بیمارستان صحرایی در منطقه زهاب مستقر بوده و بیماران را به صورت رایگان ویزیت می‌کنند.

فخر در ارتباط با تعداد پزشکان به‌کارگیری شده در این بیمارستان صحرایی افزود: در این بیمارستان صحرایی 35 نفر پزشک عمومی، 60 نفر پیراپزشک و پرستار و 12 نفر پزشک متخصص بسیج جامعه پزشکی همکاری می‌کنند که 90 درصد از پزشکان خراسان جنوبی و مابقی آنها از پزشکان متخصص استان البرز و شهرستان کرج استفاده می‌شود.

وی اظهار کرد: هدف از برپایی بیمارستان صحرایی در مناطق محروم از دو جنبه مورد توجه است که در وهله نخست  به منظور خدمت‌رسانی به محرومان و مستضعفان به عنوان صاحبان انقلاب اسلامی است و از در وهله بعدی نیز توجه به محرومان در روحیات پزشکان نیز بسیار مؤثر بوده و پزشکان بسیجی از این برنامه‌ها به صورت ویژه استقبال می‌کنند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی، توزیع بسته‌های بهداشتی در بین دانش‌آموزان روستایی مناطق محروم و بروشورهای سازمان بهزیستی و معاونت دارو و غذا دانشگاه علوم پزشکی را از برنامه‌های جانبی این بیمارستان صحرایی اعلام کرد.

انتهای پیام/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول