اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی اسپارتای ترکیه:

همدان پنجره‌ای است که اسپارتا را به آسیای مرکزی متصل می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی استان اسپارتای ترکیه گفت: همدان برای ما پنجره‌ای است که می‌تواند اسپارتای ترکیه را به آسیای مرکزی متصل ‌کند.

همدان پنجره‌ای است که اسپارتا را به آسیای مرکزی متصل می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن حسین کارچی‌کورچ ظهر امروز در نشست مشترک فعالان اقتصادی استان همدان و هیئت تجاری و اقتصادی استان اسپارتا، اظهار کرد: با توجه به پیشنهاد مشاور اقتصادی‌‌ام در امر تجارت، ایران را مورد توجه قرار دادم چرا که بر اساس بررسی‌های انجام شده متوجه شدیم ایران قرابت فرهنگی نزدیکی با ترکیه دارد و دارای مکانیزم‌های اقتصادی بالایی است.

وی با اشاره با مشورت با سفیر ایران در ترکیه عنوان کرد: در این دیدارها ساختارهای اقتصادی، تاریخی و فرهنگی را بررسی کردیم و از سفیر ایران خواستیم استانی را به ما معرفی کند که دارای قرابت نزدیک با اسپارتا باشد که با این وصف همدان را به ما معرفی کردند.

رئیس اتاق بازرگانی استان اسپارتای ترکیه افزود: پس از بررسی استان همدان نتیجه گرفتیم این استان از نظر اقلیمی، فرهنگ، آب و هوا و سابقه تاریخی شباهت‌های بسیاری با اسپارتا دارد و با این وصف پایه دیدار امروز ما در همدان در همان روز در سفارت ایران در ترکیه چیده شد.

وی به دعوت از هیئت تجاری همدان توسط اتاق بازرگانی اسپارتا اشاره کرد و افزود: بر اساس این دعوت 70 نفر از مقامات این استان در اسپارتا حضور یافتند تا از وضعیت اقتصادی این استان بازدید کنند و ما نیز متقابلاً هیئت تجاری را برای بررسی وضعیت همدان اعزام کردیم و بر این اساس پایه روابط ریخته شد.

کارچی کورچ با بیان اینکه حضور هیئت ترکی اسپارتا در همدان مبنای روابط جدیدی نیست، تصریح کرد: ایران و ترکیه از قدیم روابط دوستانه داشته‌اند و دیدارها و ملاقات‌های اخیر بین اسپارتا و همدان در راستای تعمیق‌بخشی و گسترده کردن روابط دوستانه قبل است.

وی با بیان اینکه حفظ رابطه دوستانه بین ایران و ترکیه امر پسندیده‌ای است، ابراز کرد: گسترده کردن روابط در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی موجب استحکام بیشتر این روابط می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی اسپارتای ترکیه با اشاره به بررسی و بازدید از چند شرکت تجاری و تولیدی همدان متذکر شد: سفر ما به همدان صرفاً سفری توریستی نیست بلکه برای انجام کار مفید و نتیجه‌بخش برای دو استان است.

وی با بیان اینکه در تعاملات و بازدیدهای بین دو استان نقاط قوت و نقاط ضعف هر یک بررسی می‌شود، گفت: نتایج بررسی نقاط قوت و نقاط ضعف را در اجرای برنامه‌ها لحاظ خواهیم کرد.

کارچی کورچ با بیان اینکه در بررسی وضعیت دو استان اسپارتا و همدان تکیه ما بر نقاط قوت است، خاطرنشان کرد: در عین حال نیز درصدد برطرف کردن نقاط ضعف هستیم.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه هدف ما بر این است که با گسترش تعامل بین همدان و اسپارتا برای همدان پنجره‌ای باشیم که بر روی غرب گشوده می‌شود، گفت: همدان برای ما پنجره‌ای است که ما را به آسیای مرکزی متصل می‌کند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول