اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ویژه کودکان صورت گرفت

اجرای طرح «مهندسین فردا» در فنی و حرفه‌ای کاشان

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهید موسویان شهرستان کاشان از اجرای طرح «مهندسین فردا ویژه کودکان» این شهرستان خبر داد.

اجرای طرح «مهندسین فردا» در فنی و حرفه‌ای کاشان

محمد الوانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: طرح «مهندسین فردا» برای کودکان دوره‌های ابتدایی و در ادامه تا دوره متوسطه برگزار می‌شود و هر کودکی از سنین کودکی با یکی از حرفه‌های مورد علاقه خود آشنا می‌شود تا در دوران بزرگسالی تا مقطع مهندسی در آن رشته ارتقای تحصیلی داشته باشد.

این مسئول افزود: در طرح مهندسین فردا کودکان با رشته‌های انیمیشن، ساخت خانه با پل ماکارونی و همچنین ساخت ربات‌های صنعتی، مین‌یاب، مسیریاب و... آشنا می‌شوند.

به گفته الوانی این طرح که از تابستان امسال در چهار آموزشگاه آزاد شهید هاشمی، میثاق، اروند و طلوع علم آغاز شده است، تعداد 250 نفر آموزش دیدند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهید موسویان شهرستان کاشان یادآور شد: این تعداد افراد آموزش‌دیده در 50 ساعت دوره‌های آموزش تئوری و 40 ساعت دوره آموزشی عملی طی مدت تابستان سال‌جاری شرکت داشتند.

وی افزود: در پایان دوره‌های آموزشی طرح مهندسین فردا به کودکان ابتدایی برگه تأییدیه شرکت در دوره آموزشی و برای مقاطع متوسطه مدرک فنی و حرفه‌ای ارائه می‌شود.

الوانی با اشاره به اینکه این دوره‌ها طی طول سال ادامه می‌یابد ادامه داد: استقبال از طرح مهندسین فردا در شهرستان کاشان دور از انتظار بوده است. 

این مسئول از تأسیس دو رشته جدید در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان کاشان خبر داد و گفت: با رویکرد این مرکز به آموزش عالی دو رشته جدید سرویس و نگهداری خودرو (در سطح فوق دیپلم) و برق صنعتی به سه رشته قبلی این مرکز اضافه شد.

وی با اشاره به اینکه 120 نفر دانشجو در مهرماه امسال در این دو رشته جذب شده‌اند بیان داشت: تعداد دانشجویان این مرکز به 250 نفر افزایش یافته است.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهید موسویان شهرستان کاشان یادآور شد: این مرکز ظرفیت افزایش تا 17 رشته تحصیلی را داراست.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول