اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

ماهیت رسانه‌ها روشنگری و بصیرت‌بخشی است

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: رسانه‌ها ماهیتشان روشنگری، بصیرت‌بخشی و ارتقا بخشیدن فرهنگ جامعه است.

ماهیت رسانه‌ها روشنگری و بصیرت‌بخشی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، جلال امینی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی آموزش و پرورش با رسانه‌های نوشتاری اظهار کرد: کمیته‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر از اول ماه محرم در مدارس استان شروع به فعالیت می‌کنند.

امینی با اشاره به اینکه دشمنان در پی این هستند که جامعه ما را از فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر غافل کنند، تصریح کرد: رسالت و ماهیت رسانه‌ها و آموزش و پرورش روشنگری، بصیرت‌بخشی و ارتقا بخشیدن فرهنگ جامعه است و این دو مکمل یکدیگرند.

وی با بیان اینکه بسیاری از معضلات کنونی جامعه به دلیل قانون‌گریزی است، افزود: امر به معروف و نهی از منکر یک واجب دینی بوده که عمل به آن وظیفه اصلی همه افراد جامعه است‌.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: دشمنان فرهنگی ما در طول سالیان‌، طوری برنامه‌ریزی کردند که ما از آن غافل شویم طوری که از احساس مسئولیت در قبال جامعه دوری کنیم.

وی با بیان اینکه نباید نسبت به افراد جامعه بی‌تفاوت باشیم‌؛ خاطرنشان کرد: فرهنگ لیبرال توجه ویژه‌ای به لذت‌های فردی دارد و دشمن در پی ترویج این فرهنگ در جامعه اسلامی ایران است.

امینی ادامه داد: فرهنگ اسلامی بر حفظ ارزش‌ها تاکید دارد و ما مجاز نیستیم هر کاری که می‌خواهیم انجام دهیم.

وی تصریح کرد: انجام واجبات دینی، نیکی به پدر و مادر، انضباط اجتماعی، رعایت قانون، ظلم و اجحاف، گران‌فروشی، دخالت در کار دیگران، بی‌حجابی همه از مواردی است که نیاز به عمل کردن به فریضه امر به معروف و نهی از منکر دارد، لذا اگر ناهنجاری و برخی کارهای ناشایست در جامعه روبه فزونی است، به‌دلیل بی‌اعتنایی به این فریضه واجب است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به فرموده‌های مقام معظم رهبری در بین مردم خراسان‌ شمالی، گفت: سبک زندگی ایرانی اسلامی یکی از حلقه‌های مفقوده زندگی امروزی ما است.

وی تصریح کرد: گنجینه‌های گرانبهای فرهنگی چون سیره ائمه معصومین و سیره نبوی در فرهنگ ایران اسلامی ما وجود دارد که با تمسک به آن بسیاری از مشکلات اجتماعی جامعه ما حل می‌شود.

امینی گفت: نادیده گرفتن سبک زندگی ایرانی اسلامی و فراموشی سنت‌های خوب ایرانی ریشه در عمل نکردن به فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر است.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: رسانه‌ها ماهیتشان روشنگری، بصیرت‌بخشی و ارتقا بخشیدن فرهنگ جامعه استوی اظهار کرد: لذا ضروری است که رسانه‌های مختلف دیداری و شنیداری در این راستای احیا این فرهنگ به طرق مختلف تلاش کنند.

امینی در پایان افزود: در 900 مدرسه راهنمایی و متوسطه استان کمیته‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر از ابتدای ماه محرم فعالیت خود را شروع خواهند کرد.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول