اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان:

ترویج روحیه شهادت‌طلبی کارسازترین سلاح در جنگ نرم است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: ترویج روحیه ایثار و شهادت‌طلبی به عنوان کارسازترین سلاح در برابر هجمه‌های نرم دشمنان است.

ترویج روحیه شهادت‌طلبی کارسازترین سلاح در جنگ نرم است

سردار رجبی در حاشیه برگزاری یادواره شهدای سرباز استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد:‌ تهدید و جنگ در طول تاریخ همواره وجود داشته است.

وی تصریح کرد: ‌با مطالعه زندگی پیامبران و انبیا الهی می‌توان به راحتی دریافت که دشمنان برای جلوگیری از ترویج ادیان الهی همواره سعی در نگهداشتن مردم در غفلت و نادانی کرده و با تخریب واقعیت‌ها و شایعه‌سازی اهداف پلید و شیطانیشان را بر جوامع حاکم می‌کردند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با بیان اینکه تاریخچه هجمه‌های نرم دشمن بسیار قدیمی است، اضافه کرد: دشمنان با شایعه‌سازی، دروغ‌پراکنی، تحقیر ادیان الهی و انبیا و ترور شخصیت‌های بزرگ به دنبال حذف ارزش‌ها در این جوامع و تحقق اهدافشان بوده‌اند.

به گفته رجبی، در دوران معاصر نیز استکبار جهانی همواره در راستای غلبه بر جوامع انسانی به ویژه مسلمانان با تشکیل صدها اتاق فکر به دنبال خدشه‌دار کردن ارزش‌های اسلامی با حاکم کردن ضد ارزش‌ها است.

وی تصریح کرد: امروزه کارشناسان و سران جبهه استکبار در تحلیل‌ها و بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده‌اند که جنگ نرم در شرایط امروزی مؤثرترین، کم‌هزینه‌ترین و کارآمدترین جنگ در برابر حرکت روبه جلوی جهان اسلام است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان خاطرنشان کرد: استکبار جهانی با راه‌اندازی جنگ‌نرم علیه ملت‌های همچون ایران اسلامی سعی دارد با خدشه‌دار کردن روحیه و از بین بردن عزم و اراده ملی روحیه مقاومت و دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌ها را در آنان تضعیف کند.

به گفته رجبی، دشمنان برای تحقق این هدف از روش‌ها و تاکتیک‌های مختلفی استفاده می‌کنند که باید با شناخت کافی از این تاکتیک‌ها زمینه خنثی‌کردن آنها را فراهم سازیم.

وی اضافه کرد:‌ پذیرش و قبول این موضوع که امروز در برابر هجمه‌های گسترده نرم دشمنان قرار داریم گام نخست برخورد هوشمندانه با هجمه دشمنان است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان بیان داشت:‌ شناخت دشمن، طرح‌ها و شیوه‌های اعمالی دشمنان بهترین اقدام در مقابله با هجمه‌های دشمنان در چنین میدان نبردی است.

رجبی بازشناسایی نمادهای ملی، دینی و مذهبی را یکی از موثرترین راه‌های مقابله با هجمه‌های نرم دشمنان دانست و افزود:‌ تقویت این نمادها می‌تواند ما را در برابر هجمه‌های دشمنان بیمه و تهدیدات دشمنان را به فرصت برای پیشرفت کشور تبدیل کند.

به گفته وی، فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی و روحیه شهادت‌طلبی در بین جوانان از جمله نمادهای دینی و مذهبی در جامعه اسلامی ایران است که باید با تکیه بر آنها مسیر تحقق اهدافمان را هموار سازیم.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان تصریح کرد:‌ فرهنگ مقاومت، ایثار و از خودگذشتگی و روحیه شهادت‌طلبی بهترین پشتوانه ملت ایران در برابر تهدیدات سخت و نرم دشمنان بوده و همواره آنان را سردرگم و ناامید کرده است.

رجبی بیان داشت:‌ وجود همین روحیه در بین مسلمان بود که اسرائیل را در جنگ 33 روزه، 22 روزه و 8 روزه تسلیم حزب‌الله و حماس کرد.

وی با اشاره به توطئه‌های شبانه روزی دشمنان ایران از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز اضافه کرد:‌ با وجود روحیه ایثار و از خودگذشتگی جوانان ایران اسلامی توطئه‌های شوم دشمنان یکی پس از دیگر خنثی و به فرصت برای پیشرفت نظام تبدیل شدند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان افزود:‌ در سایه همین روحیه شهادت‌طلبی ملت ایران در جنگ تحمیلی با وجود حمایت‌های گسترده جبهه دشمن از سوی استکبار و دست‌ نشانده‌‌هایش پیروزی را برای ملت به ارمغان آورد.

رجبی تصریح کرد:‌ ترویج این فرهنگ در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان موجب مصون ‌ماندن آنان در برابر هجمه‌های نرم دشمنان می‌شود.

وی در پایان برگزاری یادواره و کنگره شهدا را بهترین راه انتقال ترویج روحیه ایثار و شهادت‌طلبی در جامعه دانست و افزود: یادواره شهدا حرکتی ارزشمند در راستای قدردانی از مقام شامخ آنان و زنده‌نگهداشتن یاد و خاطره آنان است.

انتهای پیام/9001/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول