اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

آمریکا به ابرقدرتی ایران معترف است / ایران امروز به انفجار علمی رسیده است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: آمریکا به ابرقدرتی ایران در عرصه جهانی و بین‌المللی معترف است و به همین خاطر اعتراف کرده که آینده دنیا با قدرت ایران و آمریکا رقم خواهد خورد.

آمریکا به ابرقدرتی ایران معترف است / ایران امروز به انفجار علمی رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار داشت: یکی از بزرگترین خدماتی که انقلاب اسلامی انجام داده است این است که بنیه علمی کشور ارتقا یافته و به عنوان یک اصل اساسی مورد توجه قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در سایه ظهور انقلاب اسلامی حاکمیت ملی و دموکراسی حقیقی در این کشور برقرار شده و مردم ایران با حضور در انتخابات در سرنوشت خود دخیل هستند.

امام جمعه اردبیل استقلال سیاسی، ارتقای وزن سیاسی ایران و احیای غرور و هویت مقدس ملی را از دیگر دستاوردهای ظهور انقلاب اسلامی برشمرد و یادآور شد: در سایه این نظام اقتدار اقتصادی ما بالا رفته و ارزش‌های دینی، وحدانی و تربیتی در جامعه حاکم شده است و آزادی بیان برجستگی خاص پیدا کرده است.

عاملی از 22 بهمن به عنوان نمایش فخر، شرف و عزت‌مندی ملت ایران یاد کرد و گفت: باید این عطیه الهی به نسل آینده منتقل شود چرا که یوم‌الله 22 بهمن مظهر اقتدار ملی، استقامت جاودانه و عزم همیشه پایدار این ملت است که حضور آگاهانه ملت بار دیگر دشمن را به یاس مطلق می‌کشاند.

دستیابی ایران به فناوری‌های جدید آمریکا را به تعجب واداشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در بخش دیگری از سخنان خود به ارتقای بنیه علمی کشور در عصر تحولات و سرعت پیشرفت‌ها اشاره و عنوان کرد: این پیشرفت‌ها نیاز ضروری کشور است و جمهوری اسلامی ایران امروز به انفجار علمی رسیده و توانسته مرزهای قدرت و صلابت در این حوزه را بپیماید.

نماینده ولی فقیه در استان دستیابی به دانش سوخت هسته‌ای، علوم پایه و زیستی، سلولی، دارویی، پزشکی، بیوتکنولوژی، ژئوتکنیک، لیزری، صنعت نفت و گاز، سلول‌های بنیادین، انرژی‌های نو و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان را از حرکت‌های عظیم انقلاب علمی در کشور نام برد.

عاملی قرن 21 را قرن نانو برشمرد و بیان داشت: در این قرن هر کشوری از این تکنولوژی جدید محروم شود قطعاً وابسته به غرب و شرق خواهد بود در حالی که ما به همت جوانانمان توانسته‌ایم در اوج تحریم به صنعت نانو و ماهواره که 96 درصد تجهیزات آن دست آمریکاست و با جاسوسی درصدد اشغال کشورهای مختلف است دست پیدا کنیم.

وی افزود: نباید یک لحظه را در این حوزه بیهوده از دست بدهیم چرا که قدرت علمی، ساخت تجهیزات نظامی و دستیابی به فناوری‌های جدید سبب شده تا این کشور در آخرین فرصت استثنایی خود برای ظهور و بروز واقعی در ردیف پیش‌روترین کشورها قرار گیرد و با ارسال ماهواره‌های مختلف توانسته است استکبار جهانی و آمریکا را به حیرت و تعجب وادار کند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری ترس واقعی استکبار از ظهور یک ابر‌قدرت را یادآور شد و تصریح کرد: خود غربی‌ها و آمریکا سه ضلع قدرت جهانی آینده را ناشی از اقتدار جمهوری اسلامی ایران می‌دانند که به برکت این اقتدار امروز آمریکا و همدستان او در برابر این ملت خاضع شده‌اند.

عاملی به فرار کشورهای اروپایی نظیر ایتالیا از برابر تحریم‌های شکننده اقتصادی و نفتی اخیر اشاره کرد و ادامه داد: اینکه غربی‌ها برای پیش فروش نفت به ایران التماس می‌کنند اوج عظمت ما را نشان می‌دهد.

ایران به جای تابع بودن امروز خود متبوع است

وی به استقلال سیاسی کشورمان قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: اگر در زمان شاه با اشاره آمریکا نخست وزیری برکنار می‌شد و یا بر سر کار می‌آمد و عزل و نصب‌ها با مشورت سفیران آمریکا و انگلیس صورت می‌گرفت امروز به برکت انقلاب اسلامی ما نه تنها تابع نیستیم بلکه خود متبوع می‌باشیم.

خطیب جمعه اردبیل به وزن سیاسی کشورمان در منطقه و جهان اشاره و تاکید کرد: امروز به اعتراف خود آمریکا بدون اراده ایران هیچ چیز در خاورمیانه تغییر نمی‌یابد و این برای ما افتخاری عظیم است.

تا ایران نخواهد تسلیم شدن سوریه محال است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عاملی به 25 ماه مقاومت رئیس جمهور و ملت سوریه در برابر نظام‌های غرب و شرق به پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و یادآور شد: استکبار با همراهی عرب مرتجع و کشور ترکیه دست به دست هم داده‌اند تا با صرف هزینه‌های هنگفت بشار اسد را در سوریه بشکنند اما به دلیل اینکه تاکنون ایران نخواسته است این اتفاق بیفتد آثار مقاومت را شاهد هستیم.

وی با اشاره به نفوذ و تاثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران در معادلات جهانی خاطرنشان کرد: اگر ما در گذشته کشور جهان سوم فراموش شده بودیم امروز در برابر تهاجم شرق و غرب کشوری عاصی هستیم که اجازه نمی‌دهیم آنها با قلدر‌مآبی ملت‌های مسلمان و آزاده را تحت سیطره خود ببرند.

امام جمعه اردبیل به پیشنهاد وزیر امور خارجه آلمان برای آغاز مذاکرات مستقیم با ایران اشاره کرد و گفت: خود آمریکایی‌ها معترف هستند که کلید دنیا امروز در دست ابرقدرتی همچون ایران است.

دموکراسی ایران برخلاف دموکراسی مهار شده غرب حقیقی است

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود به حاکمیت ملی مقتدر در جمهوری اسلامی ایران و دموکراسی حقیقی در این کشور اشاره کرد و اظهار داشت: به عمر انقلاب در این کشور انتخابات برگزار شده که این انتخابات نشان می‌دهد دموکراسی حقیقی نه مهار شده در این کشور برقرار شده است.

وی افزود: در این کشور انتخابات تجلی ظهور مردم است و مهندسی شده نیز نمی‌باشد و رای ملت به صورت مستقیم در انتخاب مسئولان دخیل است و مردم ایران هرگز در انتخابات قیومیتی را نمی‌پذیرند.

عقلانیت مسئولان پاسخ به همراهی مردم است

نماینده ولی فقیه در استان با طرح این موضوع که چطور باید از این میراث عظیم صیانت کنیم، تصریح کرد: وحدت مسئولان و عقلانیت آنها اصلی‌ترین عنصر در این بین و همچنین حضور آحاد مردم در صحنه از شروط واقعی است.

عاملی ادامه داد: این ملت که 34 سال است که خون داده و خون دل خورده‌اند تا اجازه ندهند بیت‌المال با 3 هزار میلیارد تومان اختلاس آسیب ببیند و یا مسئولی بخواهد به سادگی این دستاورد را هزینه کند.

وی با بیان اینکه شیاطین روزگار سعی می‌کنند ملت ایران را خسته نشان داده و رخنه‌ای بین ملت و نظام ایجاد کنند، یادآور شد: 22 بهمن امسال همه به صحنه می‌آییم تا به این شیطنت‌ها پاسخی دشمن‌شکن دهیم و با بصیرت خود ثابت کنیم که عزممان راسخ است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خطیب جمعه اردبیل در پایان سخنان خود اذعان داشت: این حضور سبب غیظ و عصبانیت دشمن شده و آنها درمی‌یابند که این ملت در برابر فشارها باجی نمی‌دهند و با قلدر‌مآبی استکبار مقابله می‌کنند.

انتهای پیام/62001/ع40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول